Tips för hemmaluncharen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag jobbar hemma 150% men har svårt med maten.
Vill inte gärna att käka lunch ute mer än en gång i veckan. Det blir sällan i vilket fall
Tråkigt att laga mat till sig själv och det frysta i diskarna har jag redan kört igenom ett par gånger så jag behöver tips till pandemimat.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2021-02-17 20:49 av Pyttelite
Lagar du mat på kvällarna? Jag gör alltid extra när jag kan och äter dagen efter eller lägger jag det i frysen och tar upp valfri dag om man inte vill äta samma mat direkt dagen efter.
Just nu lever jag i mer eller mindre karantän och lagar bara mat till mig själv och hoppar gärna över en del måltider för det är så trist att laga mat för en person och ännu tråkigare att äta ensamt.
För att överhuvudtaget laga mat behöver det vara enkelt annars tycker jag att det är jättekul att laga mat men inte bara till mig själv.
Har till och med kört med pulver att tag men är inte en bra lösning.
Sök efter nya enkla recept att testa så blir det kanske roligare?
Jag gör det i perioder när jag har tid, gärna ett recept med någon helt ny ingrediens, som jag aldrig hört talas om. 😁
Du får ge bort någon matlåda till någon så blir maten inte bara till dig ;) haha..
Nej har tyvärr inga bättre tips än så, laga mycket extra när du väl gör tills orken kommer igen!
#3: Jag har svårt att förmå mig att laga mat har även tänkt om man kunde göra lunch ihop med någon men än så har det bara blivit en tanke.
Man kan också byta mat med en kompis. Det gjorde jag i ungdomen. Jag hittade t ex billiga rotsaker och gjorde olika rätter med dom och min kompis hittade billigt kött och gjorde något med det, sen fick kompisen hälften av mina rotsaksrätter och jag hälften av hennes kötträtter.
/Désirée
Bakad potatis är min "nödmat". Tex tillsammans med ett kokt ägg, några bitar sill, lite keso eller gräddfil, knäckebröd och kanske några andra kylskåpsrester.
#5: Problemet är att jag inte är så pålitlig - annars har jag tänk tanken att dela på en matkasse.
#6: Låter gott med en kall öl.
#8: Nej tack, den hoppar jag gärna över! 😉
Här finns lite tips i samma anda 😊
https://matlust.ifokus.se/discussion/1494642/latmat-nodmat…
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanske blir det något liknande i veckan. Är intresserad av att smaka på blandningen fänkålsfrön, vitlök och olivolja.