Japansk mat
Ikväll blir det japansk mat här hemma.
Är det något ni lagar?
Min plan är att bjuda på en lite förstärkt misosoppa med knorr .
Har lagt champinjoner i blöt och tänkta använda det vattnet till soppan samt ha lite champinjoner i soppan.Sen ska jag lägga i lite kajplök också.Till det serveras det nybakt ånggat bröd.
Till huvudrätt blir det okonomiyaki .
Vad lagar ni för japansk mat?
Stolt ägare till tre La permer
Jag kör asiatisk afton ibland när ungdomarna är här - då är vi 9 st! Lite pyssligt alltså.
Vi börjar med Misosoppa, jag har fortfarande kvar lite torkad goliatmusseron, så det har vi i den.
Norirullar med ris eller omelett (jag äter inte ris) och på det, gurka, avocado och lax eller räkor.
Och så denna okonomiyaki! Dottern skickade bilder när hon var i Japan och jag blev jättenyfiken, det såg så gott ut. Jag har kollat på Youtube på olika varianter och gör efter bästa förmåga, och jag tycker det är så himla gott.
Vi dricker jasminte till och de som vill får lite sake.

Gör lite allt möjligt. Bla gyoza, nikuman, tonkatsu, sushi av olika slag, curry rice, soppor med miso som bas, varma/kalla nudlar av olika slag, tempura, shabushabu, oden, sukiyaki, yakitori/yakiniku, teriyaki, tamagoyaki, okonomiyaki, buta no kakuni och köttbullar.
#3 Gurky, så roligt! 😊Lägg gärna in lite recept här, men då i egen tråd 😊 Recepten blir lättare att hitta via Google om de ligger i egen tråd med ordet recept i rubriken.
Jag använder miso rätt mycket och gör en del japanska rätter, men det var ett tag sen nu. Så snart dags att göra det 😊
/Désirée
Ja åh, vad mycket som jag aldrig hört talas om. Gärna en japansk recepttråd. 😊
Kan jag göra! Ska bara få tid till det.