Lever
Hur är det med lever.Äter ni det?
Stolt ägare till tre La permer
Enbart leverpastej (få sorter)
och mammas leverkorv
Annars nej.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag älskar lever i alla dess former.
Funderar på att köpa kycklinglever nästa gång jag handlar och sen göra levergryta.
- Redigerat 2021-01-08 10:25 av DesK
Nix
Jag tycker mycket om lever.
Lever anglais är underbart gott med kapris.
/Maria
- Redigerat 2021-01-08 10:25 av DesK
Rätt tillagad är det jättegott, men det är längesedan jag åt det nu.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Har alltid egengjord kycklingleverpastej hemma. I julas gjorde en av sönerna en pastej med bl a hjortlever. Så gudagott! Men bara lever skulle jag ha svårt att äta, minns alltför väl skolmatens leverbiffar.
Lever är både gott och nyttigt 😊 Vi äter mest kycklinglever och jag gör kycklingleverpastej då och då 😊
/Désirée

#6 Jag älskade dem.
Jag gillade lever i skolan också😋
/Maria

Jag gillade skolmaten väldigt mycket.
#10 Vi hade typ aldrig lever i skolan :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag köper anklever, det är gott
Tycker inte om lever alls. Ohygglig smak och konsistens.
Viss leverpastej går dock bra.
Förr kunde jag dock äta den gräddiga såsen, från levergrytan min kompis farmor gjorde, tillsammans med ris och lite lingonsylt. Själva levern ratade jag såklart, men smaken från levern i såsen gick tydligen bra i just den levergryta hon gjorde.
Aldrig testat. Tyckte det lät obehagligt att äta inälvor när jag var yngre och minns att lever har en speciell lukt när mamma tillagat det.
Har sagt i flera år att jag borde prova, men det har inte blivit av. Jag är rätt kräsen och känslig för smak/lukt/konsistens och jag vill inte förstöra något genom att testa lever på fel sätt. Jag gillar dessutom inte tex grytor och liknande rätter där det är lätt att ha med utan att det märks så mycket. Så jag får se när jag vågar testa :)
//Jessie
#14 Om du gillar köttfärssås, så kan du prova att ha i lite finhackad kycklinglever i den, det är jättegott, tycker jag och alla som jag har bjudit på det 😋
/Désirée
#15 Tack för tipset, men gillar inte köttfärssås heller tyvärr :)
//Jessie
Ja jag äter lever. Både svin och nötlever. Lever från fåglar har jag aldrig testat men det skulle säkert vara gott det med.

Idag hade de extrapris på kycklinglever så ikväll blir det levergryta.
Det var inte så länge sedan jag gjorde kycklinglevergryta med champinjoner och lök och grönpeppar. Min man var skeptisk men åt med god aptit.
När sonen bodde hemma åt vi det när min man jobbade borta😉
/Maria

#19 Bra att du skrev chapinjoner.Jag hade glömt att ta fram och lägga i blöt.
#20 Ibland är det bra med internet och olika samtal😁
/Maria

#221 Jo men visst.