Matgäster
När anser du att du har många matgäster.Sittande gäster.
Såg just ett bord som annonserades ut som ett matbord för många gäster där det fanns plats för 8 personer.
Stolt ägare till tre La permer
Vårt är bara för 4
Men ja från 8 och uppåt anser jag är många :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är vi 6 st vid bordet är det, i mitt tycke, många.
Vårt bord i matrummet finns plats för 8, eller 9 om någon sitter på kortändan. Vi är ytterst sällan så många.
I köket kan vi sitta 4.
Vid vårt köksbord finns det 8 st stolar. Men mer än ofta 9 stolar när xtra familjen är här.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag tycker vi har matgäster när det är fler än min man och jag som äter😉 eftersom det annars bara är vi två.
Vårt bord har plats för 8 personer och så har jag vårt gamla bord i uterummet där man kan sitta 6 om skivorna är uppe.
Det är sällan vi har så många som äter längre men visst är det ett trevligt sätt att umgås💗
/Maria

Vi är ju sju om vi är bara familjen 8 om bonussonen är här så ett bord för 8 är litet för oss.
Fler än 8 är många matgäster tycker jag.
Det är då vi inte längre får plats runt bordet. Det står normalt sett 6 stolar vid vårt bord, 3 på var sida. Men vi har 2 extrastolar som också står i köket så det går lätt att sätta en stol på varje kortsida också. Är man ok med att sitta trångt så går det att klämma in 2 på varje kortsida. Men sedan är det stopp!

Vi får rum åtta vid vardagsrumsbordet men köksbordet är lika högt ocjh brett så blir vi fler flyttar vi in köksbordet till vardagsrummet. Vi har gott om stolar så det är inga problem.
Vi har planer på att ta in vårt gamla klaffbord i köket och göra oss av med nuvarande stora köksbord. Vi är sällan mer än 5 runt bordet ändå numera.
/Maria