Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: matprattipsköksutrustning
LĂ€st 306 ggr
DesK
2

Ny matberedare 😊

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Min gamla matberedare sa upp sig för ett tag sedan och mina döttrar rekommenderade att jag skulle skaffa mig den hĂ€r 😊 I det paketet som jag köpte ingick juicepress, bakbunke, spiraliser, riv- och skĂ€rskivor, tre olika bunkar, den största och den minsta med kniv och till den största finns vispdon och plastkniv. Har inte hunnit testa allt Ă€n bara riv- och skĂ€rskivirna och juicepressen. Jag Ă€r mycket imponerad av hur robust, stark och bra denna maskin Ă€r 😊👍 VitkĂ„len och löken skar jag pĂ„ tunna skĂ€rskivan och stocken pĂ„ den fina rivskivan, och morötterna pĂ„ den grövre rivskivan. Det blev riktigt jĂ€mnt och gick superfort 😊

/Désirée

Pyttelite
1

LÄter som ett bra köp!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.

Soligajag1
2

Vilken underbar matberedare du köpt, med sÄ mÄnga olika delar!
Du fĂ„r sĂ€kert mycket nytta av den! 😊👍đŸŒș
Ha det sÄ kul!

HH đŸ™‚

• Redigerat 2020-11-17 20:04 av DesK
DesK
2

Soligajag, det kĂ€nns som en god investering, som jag kommer ha nytta och glĂ€dje av lĂ€nge 😊 Skönt att slippa strimla 4-5 kg kĂ„l för hand till surkĂ„l och kimchi bl a. Ska testa bakbunken snart ocksĂ„. Kan sĂ€ga att knivarna Ă€r jĂ€ttevassa, skar mig i tummen pĂ„ den ena igĂ„r, blev ett fint litet snitt, som sĂ€kert lĂ€ker jĂ€ttesnabbt 😊

/Désirée

Maria
2

Min gamla matberedare har mÄnga Är pÄ nacken sÄ tack för tipset.

/Maria

Soligajag1
1

#3:
Ojojoj, en olycka hÀnder sÄ lÀtt.
Jag skulle anvÀnda denna nya "apparat" varje dag!!"
Jag hÄller pÄ o letar efter en ny, med!

HH đŸ™‚

• Redigerat 2020-11-17 20:54 av DesK
DesK
1

Soligajag, bĂ„da mina döttrar har haft likadana i flera Ă„r och Ă€r mycket nöjda 😊 Den Ă€r ganska dyr, men vĂ€l vĂ€rd pengarna 😊

/Désirée

Soligajag1
1

#6: Okej , va roligt!!
DÄ fÄr jag nog titta pÄ en billigare apparat . Tack !

HH đŸ™‚

MonicaLagerquist
1

Min assisten fyllde 31 för en mÄand sen Fasar för den dagen dÄ den gÄr hÀdan.VÀl anvÀnd till bÄde det ena och det andra under Ärens lopp.

Din maskin ser trevlig ut.

Stolt Àgare till tre La permer

Carmarino
1

#0: Har ocksĂ„ en sĂ„dan, men min Ă€r inte vit. 😊
Fick dock inte samma tillbehör med min, men har ett antal riv- och skĂ€rskivor till den (och en del andra tillbehör). Att riva ett kilo morötter Ă€r en barnlek med hjĂ€lp av den. 👍

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

DesK
0

Visst Ă€r den bra! Det var en barnlek att strimla ca 4 kg vitkĂ„l ocksĂ„ 😊 Ett annat stort plus Ă€r att den Ă€r lĂ€ttdiskad ocksĂ„ 😊

/Désirée

Carmarino
1

#10: Har inte strimlat fullt sĂ„ mycket vitkĂ„l, men det var nog kanske hĂ€lften. Fick ta det i omgĂ„ngar för skĂ„len blev full. 😊

Det jag inte gillar med den Àr att om man bara ska riva/strimla lite grann, och dÄ anvÀnder den lilla behÄllaren, sÄ stÀnker det över i de andra behÄllarna sÄ man mÄste diska alla.

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

DesK
0

#11 SkĂ„len blev ju full flera gĂ„nger, men det gick fort att tömma den och sedan fortsĂ€tta 😊 Har mĂ€rkt det ocksĂ„, men om man Ă€r lite snabb, sĂ„ rĂ€cker det att bara skölja ur skĂ„larna 😊

/Désirée

Carmarino
1

#12: Ja, av nĂ„gon anledning expanderar vitkĂ„l enormt mycket nĂ€r man river den. 😄
Brukar ocksÄ skölja ur direkt, men det Àr ÀndÄ lite irriterande att man mÄste ha i alla skÄlarna nÀr man bara behöver den lilla.

DesK
0

#5 Jag har faktiskt anvĂ€nt den varje dag hittills 😊 Nu har jag hunnit göra zoodels av morötter đŸ„• och strimlat en massa mer kĂ„l. Samt gjort pesto och annan röra och hackat en massa fĂ€rska kryddor. Nu har alla tre skĂ„larna och de flesta rivskivvorna blivit anvĂ€nda 😊 Det Ă€r verkligen en bra maskin 😊

/Désirée

Pyttelite
1

Hm, zoodels Àr det morotsspiraler?

DesK
1

Pyttelite, javisst men inte bara morotsspiraler, man kan ju spiralisera mĂ„nga olika grönsaker och rotfrukter 😊

/Désirée

Pyttelite
1

LÄter verkligen komplicerat och gott.

DesK
0

Nja, det Ă€r ju superenkelt 😊

/Désirée

DesK
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maskinen har fĂ„tt arbeta lite 😊

/Désirée

Maria
1

Åh sĂ„ hĂ€rligt.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Vad du jobbar pÄ.

DesK
1

MonicaLagerquist, det Ă€r ju nu pĂ„ hösten som kĂ„l och rotsaker Ă€r som bĂ€st. SĂ„ lika bra att fylla alla lediga burkar som jag har 😊

/Désirée

• Redigerat 2020-11-28 13:30 av DesK
MonicaLagerquist
1

#22 Ja det gÀller att passa pÄ.