Fisk
Hur ofta äter du fisk?
Stolt ägare till tre La permer
Alltför sällan, tyvärr!
/Désirée
Jag är allergisk mot fisk och skaldjur. Väldigt tråkigt.
Mvh // Johan
När det blir fredagsmys - dock ej alla fredagar.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2020-11-11 19:37 av Pyttelite
Till middag två - tre gånger i veckan. När jag gravat lax blir det lite sånt däremellan. Hösten lite skaldjur också om det räknas.
Oftare än kött i alla fall.
/Maria
#5: Det var spännande - äter ni bara färsk fisk eller blir det en blandning mellan både fryst, färsk osv.?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#6 Vi brukar ha ett förråd i frysen som vi köper av en fiskbil som kommer en gång i kvartalet.
Sedan har vi världens bästa fiskaffär där vi handlar som har ett stort utbud av färsk fisk, skaldjur och annat.
/Maria

Vi äter fisksoppa en gång i veckan och sen försöker vi äta fisk regelbundet. Nu handlar vi oftast bara en gång i veckan så färsk fisk är ju bara möjlig om det finns bra fisk den dagen vi handlar
Jag äter fisk eller räkor minst 2 gånger i veckan. Ibland blir det ännu mer. Jag tycker fisk är så gott och det finns massor med bra och enkla recept på nätet.
I stort sett aldrig. Sambon är allergisk och jag äter i stort sett bara rökt skivad lax. Så det blir väl två gånger om året, dvs jul och påsk :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Sällan, rätt dyrt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#11 Vi brukar passa på att köpa när det är röda lappar och 50%
#12 Är extremt sällan det här.
Köpt ibland när de har på extrapris i veckoblad däremot
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
I snitt blir det fisk eller skaldjur ca 1 gång i veckan, men det varierar. Köper nästan bara när det finns på extrapris, kort datum eller liknande för annars är det lite dyrt för mig
//Jessie

Ja fisk har blivit dyrt.
När sonen var liten och vi hade lite pengar att röra oss med så brukade jag köpa (eller få) stora torskhuvuden i fiskaffären.
Det var så himla mycket kött på och man kunde göra någon gryta eller soppa.
Jag köpte ofta torskrom också vilket sonen älskade. Jag tycker fortfarande dillkokt torskrom är underbart gott men idag är det dyrt. Då kostade det en billig peng.
/Maria