Potatisrätter
Jag har just nu mycket potatis och ni får gärna ge förslag på era potatistips. Just nu har jag hjärnsläpp (mer än vanligt)😃
/Maria
Potatissallader är alltid gott 🙂 Jag föredrar de med vinägerdressing. En lite annorlunda variant är den som vi åt igår. Kokt potatis, kikärter, lök, mynta, vitvinsvinäger, salt och chilipeppar - Shour Nakhod. Vidare gillar jag ugnsbakad potatis i klyftor med olika dipsåser, rårakor med valfri caviar, lök och creme fraiche, potatispaket på grillen, lätt förkokt potatis läggs på smörad folie, med lök och kryddor, packa ihop och lägg direkt på glöden. Sedan är det gott att ha överbliven kokt mosad potatis i matbröd 🙂
/Désirée
#1 Tack DesK. En fransk potatissallad är ju inte fel.
/Maria

Potatiskaka gillar jag. Ätes gärna med stekt rimmat fläsk
Stolt ägare till tre La permer
Smält smör eller margarin och häll i en ugnssäker form. Skär lök i skivor och lägg i + potatis i halvcentimeter stora skivor. Krydda med ganska mycket paprikapulver + svartpeppar och salt. I ugn 200 grader tills potatisen är mjuk. Vänd runt någon gång. Det skall vara ganska mycket lök, ganska mycket smör och bara ett lager.
#4 Låter jättegott🙂
/Maria

#4Det där ska jag testa ikväll.

https://www.vegomagasinet.se/?s=potatis
Så många fantastiska recept. Potatisbullar, potatissallad med caesardressing, dillchips, latkes… För att nämna några 😍
Var snäll mot alla - bli vegan ❤

#8 Tack för tipset!
#8 Vegomagasinet är så bra 🙂
Zeina Mourtada har också många trevliga potatisrätter
/Désirée