Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 323 ggr
Soligajag1
2020-07-20 16:27
1

LCHF

Hejsan !! 

Jag skulle gärna vilja ha lite tips om LCHF -matrecept .  

Jag vet att man inte äter ris, potatis och pasta .  jag använder kokosfett / smör till att steka i + grädde i maten ,  mycket sallad äter jag. 

Denna maträtt lagade jag till gästerna i  Kaféet, där jag jobbade med färskt bröd till, men bröd äter jag inte ja, fröknäcke  är ok. 🙂🌺

Ge mig gärna tips om olika maträtter ni lagat, gärna efterrätter med. 

Inga länkar med mat och så, för det kan jag själv leta mig till.  Bild och vilka rätter tack. 🙂

HH 🙂

Grace2009
2020-07-20 17:53
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Här är lite olika måltider jag har gjort. Jag äter snarare lågkolhydratskost än LCHF dock.

- färsk spenat, bea, tonfiskbiffar, champinjoner.
- kyckling, rädisor, bea, champinjoner, purjogratäng och vitlök.
- räksallad, rädisor, ost, rökt lax.
- pak choi, champinjoner, kokt ägg, bea, rädisor, ost.
- kycklingklubbor, vitkålssallad, purjogratäng.
- stekt morot, blomkål, broccoli och korv med bea
- pak choi och pinklax.

Soligajag1
2020-07-20 18:14
1

#1 Tack så mycket! För olika maträtter, det ska jag titta på , 😊

HH 🙂

CasaRamon
2020-07-21 09:24
1

Gå in på dietdoctor.com  Där kan du hitta massor av recept. Man kan välja mellan strikt och liberal LCHF och däremellan. Med eller utan mejeriprodukter ex. och även en hel del vegetariska recept. Desserter och bakrecept. Hur mycket som helst. Inga komplicerade recept utan lätta att laga. Det är finessen med LCHF. Det är enkelt. Man behöver bara bestämma sej, och gärna  läsa på.

Soligajag1
2020-07-21 09:55
1

#3  Hejsan . 

Ursäkta om jag är jobbig , men jag ville att ni ger mig tips OM hur ni lagar maten + lägger upp en bild . Tack. Jag  kan gå in på dessa olika sidor och läsa själv.  🙂 Hoppas du har förstående. Det är trevligare om jag får en matbild av er medlemmar , och kan samtidigt :" bolla ideer"  fram och tillbaka.  🙂

HH 🙂

DesK
2020-07-21 10:15
2

Det här är en av mina favoritfrukostar som också passar fint som lunchrätt. Omelett med purjolök och ost, surkål och råa grönsaker 🙂

/Désirée

Soligajag1
2020-07-21 10:24
1

# 5 Tack så mycket ! Ser riktigt gott ut ! Jag lagar gärna den omeletten med purjolök , ost och råa grönsakerna . Surkålen klarar jag inte av , Sparade bilden . Mums! 😊👍❤️😀

HH 🙂

Soligajag1
2020-08-12 15:18
1

Hejsan ! 

Ville berätta att jag inte äter LCHF längre  men försöker att äta nyttigt . Min frukost tex är en tallrik med keso , tomater , avokado  och äggröra .

+ morotsjuice o kaffe 🙂

HH 🙂

Soligajag1
2020-08-12 15:19
1

Min frukost :

HH 🙂