Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 327 ggr
Tant Grön
2020-07-17 22:04
2

"Coronamat"

Lagar ni också "Coronamat"? Det vill säga mer komplicerad mat än normalt. Nu när man inte kan göra så mycket på grund av Coronan så lagar i alla fall jag mat som tar lite längre tid. Det är så spännande att prova mat från andra länder.

DesK
2020-07-17 22:08
2

Vilken härlig idé! Jag har ju trädgård, hus och vovve att sköta, så här blir det mest snabblagat just nu 😎

/Désirée

Tant Grön
2020-07-17 22:10
2

#1 Jo då förstår jag att du har fullt upp. 🙂

Soligajag1
2020-07-17 22:42
1

Ja , komplicerad vet jag inte om soppa är ? Med korv i , olika grönsaker , men det tar lite tid , gott är det med . Jag tänket nog mer på att det är Juli och att man inte ska ha mat o annat framme för länge . La soppan i iskallt vatten så den svalnar fortare , sen i lådor och i kylen . En undran ? Vad menar du att man inte kan göra ? Gå på restaurang , umgås med vänner ? Eller ?

HH 🙂

Grace2009
2020-07-17 23:19
4

Jag lagar samma typ av mat som innan, för mitt liv ser likadant ut under corona som innan 🙂 Ibland blir det mer ambitiöst och ibland enklare. Beror på vad jag känner för.  Tycker om att laga mat så jag lägger gärna tid på det.

Dioramabyggare
2020-07-18 01:15
3

Nej, jag äter precis samma sorts mat som innan pandemin bröt ut. Dagligvarubutiken vi vanligtvis handlar i har precis samma rikhaltiga sortiment av matvaror som vanligt, bortsett från för kanske några veckor sedan då det nästan var slut på toalettpapper(!), och idag, då det var nästintill tomt på hyllan där de har flaskor med flytande tvål.

MonicaLagerquist
2020-07-18 07:33
2

Vi äter samma mat som vanligt.

Stolt ägare till tre La permer

Scorpio97
2020-07-18 10:00
1

Jag har alltid mycket tid/energi att lägga på matlagning och corona har inte förändrat min vardag så jättemycket (jag var mest hemma innan också). Så för mig är det ingen särskild "coronamatlagning"

//Jessie

Torparmor
2020-07-21 00:20
1

Kött, fisk och egna grönsaker finns alltid i frysar, så det är övriga basvaror som handlas. Eftersom vi får handlingshjälp en ggr per vecka har jag börjat göra matlista för ett antal veckor framåt. För att få någon sort struktur har jag kollat igenom gamla recept. Jag har aldrig lyckats laga efter recept, men de är en bra inspirationskälla. Nu har jag dessutom börjat anteckna vad jag tänkte ha och har i maten och om det blev uppskattat eller ej, så efter corona har jag nog en egen receptsamling. 

Jag följer inte slaviskt matlistan men det fungerar bra det också

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Cireea
2020-07-21 00:26
1

Vi lagar samma typ av mat som innan corona då vårt liv inte förändrat sig särskilt mycket. Den enda skillnaden i vårt vardagliga liv är att sambon haft hemmakontor varannan vecka. 

Jag lagar blandade maträtter och alltid gjort. 
Ibland blir det komplicerade rätter och ibland något enklare, det beror helt på vad jag känner för och hur dagen i sig ser ut. Sen lagar vi mycket asiatiskt men blandar med vanlig husmanskost från Norge och Sverige också. 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck