Frostat av frysen
Ville bara tala om att jag frostat av frysen. Känner mig nämligen väldigt duktig just nu.
Sedan undrar jag hur duktiga ni andra är (såvida ni inte har frysar som frostar av sig själva).
Gör ni som jag - väntar tills det blir mer eller mindre olidligt och jag får dåligt samvete varje gång jag öppnar dörren
..eller är ni duktiga och frostar av den med jämna mellanrum innan det blir så mycket is i den?
(hittade en massa att kasta dessutom så nu är det mera plats i frysen också)
Frysen frostar man av när dörren inte går att stänga längre! ;)
Tack för fina länkar på din blogg förresten! Har denna i ugnen just nu: http://hem.passagen.se/bequrella/
Måste börja fota det jag gör…återkommer m det senare.

Håller på och frostar ur just nu…inte visste jag att det gömde sej så mycket mat längst in…hm, bladspenat…gott, men bäst före datum 0704…
Nu står en självavfrostande högst upp på prioriteringslistan… efter en systemkamera då. Det är roligare :)
De där självavfrostande har jag aldrig sett fungera. De får man frosta av de med. Kanske finns dyra varianter som fungerar som de ska ;)
Vår frys är s.k. självavfrostande och det funkar klockrent. Inget att frosta av där inte.

inget slår vad jag plockade ur frysen i våras. Jag skulle steka upp lite wokgrönsaker som tillbehör. När jag la dom i pannan så tyckte jag de luktade konstigt. När jag tittar på bäst för så står det april-98. Köpt -96 någon gång. Den påsen har åkt in och ut i flera avfrostningar. Den var faktist äldre än vår mellandotter :-)
våran frys frostas av ibland, den är jobbig för det tar en vecka efter avfrostningen, så ser den likadan ut.
jag vill också ha en frostfri…..
Jag har börjat med att skriva upp när jag frostar av fysen så jag vet när jag ska frosta av nästa gång. Gör det när jag tycker att det behövs. Ska frosta av kylskåpet oxå nästa vecka. Har blivit ganska mycket is där oxå :( Det ska oxå antecknas!
#5 - hm det slår nog faktiskt allt i gamla matvaror som jag själv hittat
#1 - kul att någon använder mina länkar.
Då är det kanske bara mammas som är superdålig ;) Och min farmors hehe
Måste ta tag i frysarna nu…*usch*! Det är *sååååå* tråkigt…mkt roligare attbaka o laga mat. ;)
Men…nu ska här plockas blåbär i parti o minut, alla svarta vinbär ska in o så börjar älgjakten snart. *Puh*!
Får se vad jag hittar för spännande längst ner i boxarna. ;)
Tack för länken till: kokboken :)
Ska spara den bland favoriter.
jag frostade av vår i helgen. Inte blir det så ofta som det skulle.
Nästa frys blir självavfrostande.

Jag måste frosta ur min frys 5-6 gr/år . Så nästa gång ska jag ha självavfrostande.

Huh, jag frostar nästan aldrig av frysen, kanske dax för det snart:D
Jag klurar på hur jag ska kunna frosta av kylen. Har ju bara ett kylskåp och frys, bor i en etta på tredje våningen och har ingen balkong.
Vad ska man göra med grejerna i frysen medan man frostar av? (har iofs ett kallförråd, men det känns bökigt att ta ut alla saker dit…)
Jag brukar slänga in allt i kylskåpet när jag frostar ur. Det brukar finnas mera saker i kylen som klarar av att stå ute ett tag. Åtminstone har vi alltid en massa burkar och saker som klarar sig alldeles utmärkt på köksbordet som klarar sig tills man är klar. Och det bästa är att lägga allting från frysen ovanpå vartannat så att det blir så kallt som möjligt. Så gör jag.
Men även jag tänker köpa en frostningsfri frys nästa gång (dvs när vi gör om köket i huset vi just köpt)
#15 Vänta tills det är minusgrader ute, släng ner allt i plastpåsar och häng ut dem genom fönstret.
#6 Du har förmodligen en läckande tätningslist till dörren på frysen. Detta gör också att frysen går onormalt mycket=hög elräkning=miljöförstöring. Se till att byta listen eller frysen.
Har självavfrostande men är allergisk mot osynliga bakterier så jag stänger av och skurar rent ett par gånger om året.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.