Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 315 ggr
DesK
9/28/19, 6:45 PM

Minnesdag 25 år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min man, min äldsta dotter, jag och två goda vänner åkte till Helsingfors för att bl a besöka klippkyrkan där. Ditvägen var mycket trevlig med god mat och mysig samvaro. Vi fick en fin dag i Helsingfors och på sena eftermiddagen steg vi ombord på vår färga m/s Mariella för att återvända hem. Det var rätt blåsigt, men vi åt en god middag och därefter satte vi oss i baren. Det gungade allt mer, så personalen uppmanade oss att ta oss till våra hytter, vilket vi gjorde. Nu gungade det rejält, så illa att både min man och jag var tvungna att hålla i barnvagnen, så att den inte skulle åka omkring i hytten. Efter någon timme gav kaptenen ombord oss den hemska nyheten. ”Vi hjälper annat fartyg i sjönöd, det är ingen fara för oss” ytterligare en timme senare kom så det hemska beskedet ”m/s Estonia har förlist, vi kommer att vara kvar här ute, så vi blir kraftigt försenade till Stockholm”

https://m.youtube.com/watch?v=_7cZTEQJ2VQ&feature=share

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
9/29/19, 10:19 AM
#1

En fruktansvärd olycka. Så svårt att greppa hur många människor som blev drabbade😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: