Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 598 ggr
MonicaLagerquist
2018-08-27 08:15
1

Mat-TV

Brukar ni se på mat-tv?

Dels reseskildringar eller rena tävlingar?

Vad tycker ni om det?

Får ni inspiration och knycker recepten?

Stolt ägare till tre La permer

DesK
2018-08-27 09:20
1

För min del går det i perioder. Tävlingar undviker jag helst, men rena matprogram och reseskildringar med matinslag är trevliga 🙂 Visst händer det att jag lagar något från programmen, eller så gör jag bara en annan variant på någon av våra favoriträtter 🙂

/Désirée

tlover
2018-08-27 10:51
1

Jag älskar matprogram och ser det så ofta jag har möjlighet men då karln inte alls är intresserad av det och jag har en 3 åring så varierar det hur mycket jag kan se

l'm back

JazzBass
2018-08-27 11:35
1

Jag/vi har de senaste 3-4 åren följt med Masterchef Australia. Just den australienska versionen av programmet gillar jag verkligen; alla deltagare stöttar och peppar varandra (istället för att kasta skit på varandra och skapa intriger), programledarna är jättebra och programmets fokus ligger tveklöst på maten. Har fått massor av inspiration och kunskap via den här programserien. En säsong består av ca 65 avsnitt som är 1h långa som kortast och 2h som längst (med undantag för finalen), men vanligtvis mellan 1:15 och 1:30.

En ny säsong började nyss sändas här i finska TV4. Ska bli spännande att följa med. 🙂

Några andra matprogram följer vi inte.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus