Mat till vandring
Jag funderar på en liten spontan fjällvandring! I länet är det eldningsförbud (som eventuellt lyfts nu), men hur som helst vill jag inte ta med stormkök. Även om eldningsförbudet lyfts, så vill jag inte chansa.
Har ni några tips på mat som skulle klara sig i ryggsäck i upp till 5 dagar, som inte behöver tillagas på vandringen och som kanske inte väger hur mycket som helst? Jag är inte så kräsen på att äta samma sak flera gånget, t.ex.!

Oj vad svårt
Soppor som tål att lagras varmt
Nyponsoppa,blåbärssoppa fruktsoppa
Bröd mjukost klarar sig hyfsat bra ett par dagar utan kyl.
Kalla stekta pannkakor klarar sig en eller ett par dagar.
Konserver.Köttbullar kan man ju åta kalla.
Bullerns pilsnerkor .
Nackdelen med konserver är ju att de är tunga att bära.
Stolt ägare till tre La permer
24hourmeals säljer mjukkonserver och påsar som ska värma maten kemiskt :)
#1 och #2 Supertack för tipsen! Nyponsoppa - att jag hade glömt det! Manna från gudarna, och finns dessutom i pulverform 🤤 Bröd och mjukost, pannkakor - kanske ravioli?
Och 24 hour meals har jag ju tittat på sen innan, men helt glömt bort den här vändan! Kan det finnas hos fysiska återförsäljare, har du sett dem? Skulle eventuellt vilja ge mig iväg på torsdag, och känns tufft att hinna få leverans!
Kolla i friluftsbutiker. Sedan vill jag tipsa om Gazpacho som är godast att äta kall. Inför nästa tur rekommenderar jag boken Torka mat av Eric Tornblad, i den finns massor av bra tips.
/Désirée
Tyvärr inte sett i butiker :( Vart ska du vandra? :)
Inte helt bestämt, men troligtvis Stekenjokk eller Hotagenmassivet :)
När vi vandrade hade vi en liten påse lättilgängligt i en ficka på benet där vi hade nötter, krossad choklad och russin i för att ha och fylla på energi när man gick och jag tyckte det var väldigt bra. Ett tips bara.