Köttfärssås
Tänkte göra en stor sats med köttfärssås imorn. Nån som har tips på nått bra recept på detta, gärna lite annorlunda. Annars får det väl bli det vanliga som jag alltid brukar göra. Blandfärs, lök, krossade tomater, vatten. Krydda med salt, vitpeppar, timjan, Piri-piri
En annorlunda variant består av köttfärs, smaksatt creme fraiche, salt, peppar, tabasco, fransk senap och lite ketchup. Ingredienserna doseras efter behag.
Vänliga hälsningar
Niklas

Ett rödvin med mycket smak tycker jag är kanon att ha i, blir ganska annorlunda mot sötman man (jag) oftast får om jag inte använder vin. 
Niklas recept lät spännande.
Jag brukar ibland riva lite morötter och ha i. Det blir härligt fylligt då.
Förutom krossade tomater brukar jag ha chilisås och tomatpuré. Kryddmässigt bruklar jag köra som du, fast ha cayennepeppar istf piripiri.
Stark tacosås eller salsa brukar ibland vara gott också.
Mvh // Johan

Måste för övrigt slå ett slag för att alltid köpa hela tomater på burk istället för krossade tomater, då smaken oftast är betydligt bättre på de förstnämnda (mer "tomatkött", mindre av mittenslafset).

Tycker att det är härligt att handla squash nu när den är billig, skära ner i småbitar och ha i frysen. Det tar jag gärna fram och har i köttfärssåsen under resten av året. Färska champinjoner kan vara jättespännande att ha i också - det är mysigt med olika strukturer.

curry kan man ha i om man vill ha annorlunda.
ha i grädde kan man oxå, jag har det sällan men om man vill göra lite annorlunda, blir mildare i smaken då.

Tack för tipsen allihopa! Alltid kul att ha tips på olika variationer man kan göra.