Godaste varma mackan
Det är officiellt; världens godaste varma macka innehåller rökt skinka, senap, färsk ananas, oregano och Västerbottenost.
Eller finns det någon som har en smakkombination att sätta emot? 
Mja, varm ananas är ingen favorit.
Skivad banan, curry, rökt skinka och ost.
Sen om man ska vara lite lite mer avancerad än att bara slänga in ett par mackor i mackjärnet: Göra en god trattkantarell-stuvning/sås att lägga på brödet, ett par skivor ost och in i ugnen.

focaccia med scamorza, ruccola och soltorkade tomater.
Makrill i tomatsås täckt av lite ost är faktiskt vansinnigt gott på varma mackor! Nyttigt också (fet fisk) och lätt att ha hemma.
När jag ska göra mig till riktigt så skivar jag kokt jordärtskocka och lägger underst på brödet, sedan en god svampstuvning med några droppar balsamvinäger och så lite ost överst.

Varm macka a la Eric Gadd:
mackan består av: bröd som steks lätt i smör, en smet med: tonfisk, rödlök, chilisås/ketchup, tabasco, majonäs, parmesanost, kapris, salt och peppar. Ostskiva ovanpå och in i ugnen. Skall man följa receptet från sonic slaviskt skall den serveras med klyftpotatis med timjan gärna en bakis söndag.
Jag gillar nästan röran kall bättre faktiskt men det var ju varm macka i denna sträng 

#2 Ja, svampstuvning på mackan är ju fantastiskt! Gärna med några strimlor rödlök mums.

#1 Anne, vad tusan är Velveeta?
Åh, Velveta är, eh, amerikansk fuskost. Plastigt, orangeartat, salt, lent. Ja, det är lite svårt att beskriva. Men det är nåt man älskar eller hatar. Eller både och. Idémässigt är det fruktansvärt, bara tillsatser i praktiken är det underbart gott. 

Broccoli, stuvade champinjoner och ost är min favorit eller rökt skinka, tomatskiva, oliver och ost. 
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Bröd exempelvis franskbröd med finhackad lök, ketchup och ost överst. In i ugnen, enkelt och supergott barndomsminne billigt och som sagt gott.
Längesen jag åt det. Måste göra dem snart.

Stuvade champinjoner är gott eller skinka och ananas.
Har dock en ny favorit Cantadou vitlök, skinka, tomater och mozarella på toppen!
Hade period då jag åt massa varma mackor, 2 vispade ägg, fyrkantigt bröd bred på tomatpasta lite torr basilika, på med skinka eller kyckling (förlagad) och så västanost 10%. Lika så på nästa macka sen så lägger man det en stund i ägg smeten så ändarna får sugga i sig lite av ägget. Preja på lite fett på det som ska grilla det och så kör man på
blir mycket gott som pizza nästan 
Trattkantareller alternativt gula kantareller i gräddstuvning med ost, tomat och eventuellt oregano. Det är gott!
I nödfall går det bra med championjoner.
Ett tips som många är skeptiska till men som jag älskar:
Vitt bröd med smör, leverpastej, annanas och ost. In i ugnen tills det blir gyllenbrunt.
Smaskens!
/Scrog
Jensens varma smörgås
Blanda en burk tonfisk med majonäs, dill, citron, salt och peppar till en tjock röra. Bred på vitt bröd. Toppa med tomatskivor och ost. Griljera. Supergott!
#8 Låter som McDonalds-ost.