God ugnspannkaka
Blev sugen på ugnspannkaka så här på nattkröken. Någon som har recept på en god fluffig pannkaka

Åh, jag får vibbar från skolmatsalen, deras ugnspannkakor var så goda, med aprikossylt.
Dock inget recept.
Jag tänker göra ugnspannkaka till helgen och för det mesta brukar jag göra vanlig smet och ha baconbitar i. Serveras med lingonsylt.
Jag skulle också vilja ha nya recept på en god pannkaka. Man fastnar ju i samma gamla spår.
Några nya ideér någon? Snälla?

Har ett lite annorlunda recept, massor med ägg och turkisk yoghurt har jag i, pannkakan blir tjock och lite stabbigare, absolut inte lös och degig! Prova!
Banan kan självklart uteslutas om man inte gillar det!
Isch, skolans smakade som gummi 
Skiva tomater på och sätt på oregano och ost. Blir det som en pizza nästan.
#5 Det blev som du föreslog fast jag la till hackad rödlök och så baconskivor överst. Det blev inte alls dumt! Familjen uppskattade denna variant!
Kul!

Jag gillar tunnpannkaka dock inte den tjocka varianten från ugn och det anser jag är skolans fel 
I skolan var den aldrig helt klar utan lite dallrig och lite och ofta med stenhårda och hårda kanter. Men för att inte svälta ihjäl så höll jag mig iallafall till kantbitarna för dallerbitarna klarade jag inte av. Det sitter så djupt så jag har svårt att förbisé det när det gäller ugnspannkaka så alltså har jag inget bra recept heller