Matlust iFokus

Matlust

Etikettveggo-vegetariskt
Läst 1433 ggr
Karmatarerskanise
0

Falsk "biff"

Jag brukar alltid blanda skorpmjölet och ägget som blir över efter panering, och kanske krydda med lite till exempel allkrydda. Jag tillsätter så mycket skorpmjöl som det behövs för att få en väldigt tjock smet, nästan som en deg. Sedan steker jag detta och det blir mycket gott!

Detta kan man ha istället för kött.

eventkocken
0

Ok först måste jag berömma dig för din uppfinningsrikedom men sedan måste jag fråga, varför? Flört

Karmatarerskanise
0

Varför? Haha ja du, ingen aning Glad Kanske för dem som inte äter kött. Skrattande Gott på macka också Glad Lite mer mättande än vanligt pålägg Skrattande

Ulf-S
0

Apropå "allkrydda" så innehåller de här kryddblandningarna ofta glutamat. Inget att rekommendera i så fall.

Karmatarerskanise
0

Jag orkar inte bry mig om vilket som är bra och dåligt, jag äter det som tilltalar mig Glad Blanda du din egen krydda om du vill. Det är gott i alla fall. Glad

[Asta]
0

#4 - har lite samma inställning. Jag kommer att dö en dag hur jag än gör. Vi använder glutamat när vi gör indisk mat - sedan får de skrämmas hur mycket det vill. Det kommer alltid en massa vetenskapliga rapporter om ditten och datten, det är upp till vara och en att ta åt sig de man vill ta åt sig.

Ulf-S
0

#4 & 5: Självklart väljer man själv vad man vill äta och om man vill lyssna till varningar. Men information är aldrig fel, då kan man göra mer genomtänkta val.

bubbelbubbel
0

men vad är glutamat ?

Karmatarerskanise
0