Halloween mat
Brukar ni göra något speciellt till Halloween, mat med mera?
MVH Isnornin

Jag har alltid lite tjuvstart på julen smörgåsbord med andra ord köttbullar, prinskorv, jansson, sill eventuellt skinka med mera och en massa smågodis förstås!
Nej om inte barnen har velat ha spökfest förstås. 
Då brukar det bli bandmask med kokt hjärna i blodsås, koblajor till efterrätt. (Spagetti med tomat- och köttfärssås, chokladpudding.)
Ett år serverade jag stekta fingrar det vill säga prinskorv ja, vad mer. Det var några år sedan. 

Barnen vill ha döskallepizzor, läsk med glass i brukar det också bli. Något skoj till efterrätt ska jag nog komma på! 
MVH Isnornin

En gång gjorde jag cupcakes, det är typ som muffins fast platt likom. Sen tog jag olika godis, glasyr i olika färger med mera så de blev spindlar och äckliga ögon på muffinsen. Jättekul, och det blev väldigt bra också 

Nu är fest inplanerad, tar gärna emot flera tips och idéer!
MVH Isnornin
Kolla in Nigellas bok Fester och Högtider (tror jag att den heter), hon ägnar ett helt kapitel åt Halloween mat, vänder sig mest till barn kalas men kanske du kan få lite inspiration, det får man alltid av henne tycker jag.

Tack AnnaF!
MVH Isnornin
Vilka grymma grejor! Här kör vi smörgåstårta - utan bandmask och döskallar 

Anna N det är väl inte så tokigt det heller 
MVH Isnornin

Ja det var bra tips! 
MVH Isnornin
Nej usch för dom där klubborna 

Vi gjorde saftbål ett år, röd saft/läsk med massor med frukt i, sen tog vi en plasthandske fullde med vatte o fryste in, sen låg det en isbitshand i bålen, det tyckte barnen var "jätte coolt" 
MVH Isnornin
Snakewine är ju en klassiker med.