Matlust iFokus

Matlust

Etiketterrådtips
Läst 1070 ggr
Sindri
2016-07-23 16:07
1

Frysetiketter????

Håller på att bli galen på detta med frysetiketter! Hittar omärkta förpackningar i frysboxen och ett gäng etiketter längst ned.
Har någon hittat etiketter som faktiskt tål kyla?

Tacksam för tips!

Skriva på förpackningarna  är inte ett alternativ.

Åsa S
2016-07-23 16:12
0

Köpte på clas ohlson för några år sedan det var flera hundra i förpackningen så jag har gott om etiketter kvar de är inte så stora men de verkar sitta kvar i frysen. På plastpåsar skriver jag dock ofta direkt på dem och använder inga etiketter

Spectabile
2016-07-23 16:19
2

Om det handlar om plastburkar av olika slag så används i det här hushållet vanlig maskeringstejp, funkar kanon. Helst ska det vara den breda, det är lättare att skriva mer då, ca 30 mm. När det ska frysas ner i plastpåsar så går det jättebra med vilken papperslapp som helst. Skriv på lappen vad påsen innehåller och lägg plastfilm, typ "glad pack" på fram- o baksida och lägg lappen i påsen väl synlig. Inga mer frysetiketter som ligger o skräpar i frysen efter detta 🙂

[Rhonda]
2016-07-23 16:25
4

Jag använder frystejp o skriva på med permanent tusch

Karmatarerskanise
2016-07-23 17:10
1

Köpte mina på maxi

DesK
2016-07-23 19:09
1

Jag kör med vanliga papperslappar som jag läggeri fryspåsen, maten har jag först lindat in i plastfolie. När jag fryser in mat direkt i plastpåse, eller plasburk, så skriver jag på maskeringstejp och fäster den på påsen eller burken. Sedan jag började göra så, så har mina bekymmer med frysmärkning upphört.

/Désirée