Fiskburgare
Min son undrar om någon av er vet receptet på fiskburgare? Han älskar det i skolan och tjatar om att vi ska ha det hemma, men kan inte själv det. Han vill gärna att jag får hjälp med det
Någon som vet om det finns o köpa halvfabrikat? Vilket är märket?
Jag har fuskat en gång, hade folk på middag och en tjej som inte åt fläsk/nötkött men gärna fisk, och vi hade amerikanskt tema och barbeque.
Gjorde helt enkelt så att jag mixade lax (frusna filéer som fått tina), med lite citronpeppar och spenat. Inte mixat helt slätt, men ändå så att det blev en formbar "röra". Sen formade jag dem som hamburgare och slängde på grillen, och det blev bra. Går säkert lika bra att steka.
Sen om det är det som är fiskburgare, det vet jag förstås inte, men det låter som det i alla fall 
mvh Martin
Du kan väl göra fiskkakor och se om det är samma/om han gillar dem. Googla på "fiskkakor" så får du jättemånga träffar. Själv brukar jag göra thailändska, de är supergoda!
I "Kärlek, oliver och timjan" finns det recept på Laxburgare. Jag har inte testat det själv, men det står så här.
**Ingredienser
**250 gram laxfilé
1/2 liter vatten + tesked salt att koka fisken i
2 finhackade schalottenlökar
2 matsked ströbröd
1 medelstort ägg
1/2 tesked salt
lite vit- eller svartpeppar
Till den här boken har vi provat att laga fiskbiffar på olika vis. Det bästa - och faktiskt också enklaste - är att först snabbkoka fisken.
Koka hastigt upp vatten och salt. Lägg i laxbiten. Sjud på svag värme under lock i cirka 8 minuter. Låt kallna eller åtminstone svalna. Häll bort kokspadet. Mosa fisken i en liten skål, det går väldigt lätt med en vanlig gaffel. Och det blir mycket bättre just här än att använda matberedare som kan göra fisken seg.
Blanda i hackad lök, ströbröd, ägg, salt och peppar. Allt ska bli som en lite ojämn smet. Forma med händerna 3 platta biffar. Stek dem cirka 3 minuter per sida.
Åh tack för svaren…får se om jag kan laga det så han blir nöjd!

ica.se har flera recept på fiskbullar Sök på fiskbullar på recept där inne så hittar du Lycka till
abba gör fiskburgare om man inte hinner göra egna

fiskburgarna jag fick i skolan var en fyrkantig fiskpinne. Alltså panerad torsk.
//Håkan
Menar du de där laxbiffarna?
Om du menar dem så tycker jag dom är äckliga 
Jag tycker inte om lax så för min del gör jag fiskbiffar av gärna blandad fisk som torsk och kolja.
Jag kryddar med salt och peppar och klipper en massa dill i. Eventuellt lite ströbröd och ett ägg. Steker som vilka biffar som helst. Min son älskade det när han var liten och gör det fortfarande.
Finns det inte färdig färs i affären så kör jag bara fileer i matberedaren. Hur enkelt som helst.
/Maria