Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 3492 ggr
Milly82
1

jäst potatisgratäng?

För en vecka sen köpte jag en potatisgratäng på Lidl. (bäst före datum 30/4) Den har legat oöppnad i sin förpackning i min kyl tills idag. När jag tog fram den nu  så var plastförpackningen som den ligger i alldeles uppblåst som en ballong och stenhård, sprickfärdig.

Hur kan det bli så? Den ska ju hålla i 10 dagar till. Går den att äta ändå?

Åsa S
2

Gå tillbaka med den till butiken troligtvis har det blivit nått fel. Det var nån som klagade på surnad potatisgratäng på deras facebooksida för nån vecka sedan så jag gissar att nått gått snett i ett parti. Så det är bra för butiken att få veta att produkten är dålig så de kan undersöka vad som gått snett och försöka hindra att det sker igen.

VildaVittra
1

Kylkedjan kan ha blivit bruten (alltså att varan inte hållit sig tillräckligt kall), så du ska definitivt inte äta den. Håller med #1 om att du ska lämna tillbaka varan till affären.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Milly82
1

Aha tack! Sambon var på väg att sprätta den och provsmaka men det ska vi nog inte göra då. Får bli ett besök på Lidl imorgon.