Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1150 ggr
TjockaBerta
2

Påskmiddag

Planerar ni någon påskmåltid? I så fall vad har ni tänkt servera? På söndag äter vi sallad som entré, kokt lax med potatis och hollandaissås och memma till dessert.

>>>Malum domesticum<<<

Scorpio97
1

Vi körde påskfirande idag, det var enda dagen när alla var lediga och kunde. 

Ingen klassisk påsk-mat direkt, haha. Vi grillade kött, champinjoner, och gjorde sallad, råstekta potatis samt potatisgratäng till (:

//Jessie

[krysopras]
0

Vi ska ha ramslökspesto som tillbehör imorgon för jag var i skogen idag och hittade massor av ramslök =)

Karmatarerskanise
1

Jag är bjuden till min bror och hans familj. Hans fru bjuder på thaimat :)

tlover
1

Det var tänkt att vi skulle ha kokt potatis, kaningryta, kokta morötter, kokta ägg och lökröra men vi glömde köpa så jag kan göra grytan så det blir nog så att vi skjuter på det till nästa vecka.

l'm back

TjockaBerta
1

#1 Det låter Jättegott. #2 En extra krydda när man plockat den själv. #3 Så bekvämt. #4 Vad blir det istället?

>>>Malum domesticum<<<

tlover
1

#5 Antagligen bara vanlig mat

l'm back

mikkan01
1

Vi kör på kalvstek, potatis, sparris och så ska jag komma på någon rolig sås att ha till. Blir memma till efterrätt här med :-)

~mikkan

TjockaBerta
1

#7 *tummen upp*

>>>Malum domesticum<<<

[Tilde]
1

Vi tänkte fira imorgon då mina föräldrar kommer ner på besök (ses bara 2-3 gånger om året). Jag ska laga laxrullar med philadelphiaost och rödlök, ägghalvor: några med prosciutto och äppelbitar och några med antingen soltorkade tomater och fetaost eller något mer "neutralt"…, köttbullar och potatisrosor (första gången jag testar det!) + en sallad.

Till efterrätt blir det bananglass med jordnötssmak och hemgjord chokladsås på mörk choklad till. 🙂-

TjockaBerta
1

#9 Oj vad gott det låter. Hur gör man potatisrosor?

>>>Malum domesticum<<<

[Tilde]
1

#10 Hittade dom här. Verkar lätt men vi får se hur snygga de blir 😃

TjockaBerta
1

#11 Oj vilket finlir men väldigt elegant :)

>>>Malum domesticum<<<

nakizagg
1

Idag åt vi anka som tillagats i ugnen i 10 timmar. Sedan urbenade jag den och glaserade den med honung och grillades på.

Till det blev det hasselbackspotatis och kokta ärtor. 
Gjorde även två såser. En apelsinsky och en med sky och grädde.

tlover
1

Det ble lite påskigt i alla fall. En broccoli och spenatpaj (har läst att många har såna pajer till påsk även om vi inte brukade ha det).

l'm back

TjockaBerta
1

#13 Är du utbildad kock? #14 Det låter både gott och trevligt .

>>>Malum domesticum<<<

Chestnut
1

Vi grillade kalkonbröst i olika marinader och sen en matig sallad till och olika dippsåser :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Tjohalia83
1

#9 *Nyfiken* Hur gick det med rosorna, blev det gott? 🙂

[Tilde]
1

#17 Det blev tyvärr inga rosor då vi gjorde så himla mycket mat! Hann helt enkelt inte göra dem. 😕 Så det blev klyftpotatis istället… Men tänkte testa någon dag framöver så jag i alla fall kan säga att det blev gjort 😃

TjockaBerta
1

Ja berätta gärna när du testat :)

>>>Malum domesticum<<<

Tjohalia83
1

#18 Synd att det inte hanns med, men det lät som att ni fick er en riktigt god påskmiddag ändå. 🙂