Matlust iFokus

Matlust

Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 2935 ggr
Pia
0

Café Vetekatten Sthlm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Istället för den lååånga tråden här, så börjar jag på en ny med dagens besök på en klassiker bland Stockholms caféer - Vetekatten. Där gick man med mormor och gammelmostrar när man var barn - och där tittar man fortfarande förbi ibland:)

Idag avnjöts afternoon tea för det facila priset om 65 kr, då var det te/kaffe med buffé av scones, ost, smör, sylt, grädde, skorpor och muffins. Det var riktigt gott, säkert väldigt näringsriktigt (för själen om inte annat) och tillgodosåg hela kostcirkeln…:)

Susanne
0

Kära nån så billigt…det låter dessutom smaskens med afternoon tea buffé. mmm

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Pia
0

Ja verkligen prisvärt, det verkar poppa upp sådana erbjudanden lite här och var numera.

Var på Hotell Diplomats kända afternoon tea för ganska många år sedan, det var varken prisvärt eller bra tyvärr. Dit går man mer för miljön och den lite lyxiga känslan förmodar jag…

Även på Skafferiet i Hamnen, Gustavsberg, som jag skrev om här, hade de afternoon tea som var prisvärt.

Anne
0

Jag som hade förmånen att få vara Pias te-sällskap (fast jag drack kaffe till mitt Afternoon Tea, de har ju så gott kaffe på Vetekatten) kan intyga att det var supergott. Och lyxigt att få ta själv - så mycket man ville! :)

(Och sen är det ju så trevlig miljö. Inte minst de söta tanterna vid bordet bakom som satt med små, små flaskor rödvin och stimmade.)

Pia
0

*LOL* jag hade faktiskt glömt de små tanterna, "med rödvin och stimmade" - ja det var ju rätt ord! *Kan inte sluta skratta när jag ser bilden framför mig*

Funderar på om jag borde testat kaffet oxå… Bra att ha ursäkter att gå dit igen…:)

Pernilla
0

Just tell me when, ladies. Jag kan både dricka te och stimma med en liten rödvinsflaska, beroende på vad ni känner för… Glad

Pia
0

*skrattar ff* Jag ser liksom hela bilden framför mig, misstänker dock att vi inte skulle utgöra en lika rar bild som de små vinpimplande maskrostanterna gjorde idag… Men vem fasiken vill vara rar…:) Låter som en bra idé!