Mat i Köpenhamn
En av Köpenhamns många fantastiska fördelar är det stora utbudet av härliga matupplevelser, speciellt de vegetariska, och för att inte tala om världens godaste kaffe!
Min favoritrestarang med en makalös vegetarisk buffé är RizRaz. Problemet är att man inte alls orkar äta så mycket som man hoppas/tror och att det finns alldeles för mycket gott, välkryddat att välja på…
Försökte verkligen lägga upp snyggt, men det blev snabbt överlastat…:/

Och så det fullständigt himmelska kaffet, islatten på danska Baresso är något man drömmer ljuva drömmar om… Enligt uppgift så uppskattade också Bill Clinton Baressos kaffe, när han var där på statsbesök:)
Med på ett hörn är också en kaffeglass vid namn Orange knas - bara namnet blir man glad av:)

Har ni några favoritmatminnen från Köpenhamn?
Åh Pia, härliga inlägg :) Nä, jag har inget att bidra med, men jag noterar tipsen :)
Den här strängen bokmärks till nästa Köpenhamnsbesök. Tack!

Kul att vara till lite nytta:)
Min senaste trevliga matupplevelse i Köpenhamn var på Jensen´s böfhus - av alla ställen. Just den här jättevarma sommardagen kom jag vid lunchtid till Köpenhamn med mina två hungriga och kroppsarbetande syskon. Då var det helt fantastiskt att slå sig ned i skuggan på Jensen´s uteservering vid Gråbrödretorv och äta en stor biff med sås och potatis och en kall öl! Å vad vi mådde gott då!
En gång, fast då var det mitt i vintern och svinkallt, hamnade jag på en restaurang i en kyrka, det hette Caféen i Nikolaj. Har ingen aning om adressen, men om man kommer från Kongens Nytorv låg den ett par kvarter in och ett eller två kvarter ner från Ströget på vänster hand… Vill minnas att vi åt en väldigt god fisksoppa och att lokalen var väldigt mysig. Men det är länge sedan så jag vet inte om den finns kvar…
Sedan finns ju alltid restaurangen på Louisiana i Humlebaek, inte centrala stan kanske men en underbar miljö att käka i!