Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 5362 ggr
nallebjörn
0

Mat för gravida

Skulle gärna ta emot tips på mat att servera en gravid kvinna… dvs Mej =) Mkt knepig med maten och kan inte äta vad som helst. Tar gärna emot tips.

Niklas
0

Kan du inte ge oss några ledtrådaR? Vad är det du gillar/inte gillar?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

nallebjörn
0

Öh det är lite från dag till dag….. har du varit gravid någon gång Niklas? *ler*  Ibland funkar det med kött men inte för mycket lukt liksom. Bör nog vara nåt som ser fräscht ut

Pernilla
0

Låter jobbigt. Få tänka… det ligger en del fräscha halv-vegetariska recept under "Det sköna Gröna". Hur är det med soppor, funkar de? Kycklingrätter? Är det bara rött kött du tycker luktar eller är det kött i allmänhet?

//Pernilla

nallebjörn
0

kyckling går mkt bra. Soppa? kan man äta det? *ler*
Japp, supersvårt. Och har jag ätit en rätt kan jag inte äta det igen på ett bra tag

Pernilla
0

Olika typer av matiga sallader borde kanske fungera? Lätt att variera. Blanda både varma och kalla grönsaker, rotfrukter, baljväxter, kanske frukter om du känner för det. Komplettera med kycklingfilé eller fetaost eller något annat matigt.

Gissar att du måste gå en del på vad du känner för för stunden, och grönsaksdiskar kan kännas rätt inspirerande i trängda lägen…

nallebjörn
0

det svåra är att efter jag handlat och kommit hem med varorna är jag inte sugen på det längre…. suck. Och så ska man gå 4 månader till. Mitt i sommaren till på köpet!

Pernilla
0

Fytusan, det låter inte så jätteroligt. Fast man får tänka på belöningen som poppar ut om fyra månader förstås! Glad

nallebjörn
0

ja du menar den där skrikande saken som kräver 24 timmars bevakning och som aldrig sover? *hua* Hoppas denna sover. Mitt förra barn sov inte en natt på 4 år

Pernilla
0

Låter positivt alltihopa…Flört Hördu, jag hittade de här lätta fräscha recepten på sidan:

Limekyckling

Fredagskyckling i honungs/sherrymarinad (antar att sherryn är ok om den tillagas)

Grillad halloumi

Ljummen sallad med quorn och solrosfrön

Och om det är besvärligt att orka laga/äta maten när man släpat hem den, får väl någon annan ställa sig i köket kanske?

Lycka till!
//Pernilla

nallebjörn
0

OH tack så mycket! ska genast sätta igång!