Tips på bra Macka!
Hej ta skogaholms limpa, eller någon limpa, vilken som helst:) (helst ska detta vara dubbel macka men de e ingen fara om det e enkel för de e lika gott och jag har fastnat för enkel.
Skinka, Majonäs, Gurka… MUMS!!!:P

Nä, majonäs är inte mums ;)
Däremot är det sååå himla gott med mörkt bröd, smör, ost, tomat och ruccola!

Älskar majonäs,men har tyvärr fått hoppa över majonäsen i fortsättningen,efter som den nästan bara består av fett:D

ciabatta, hommus, smulad feta, skivad hallomi (ej stekt),valfria grönsaker och ruccola! en favorit i alla lägen.

massa groddar, avocado, tomat och paprika och gurka, keso och lite kryddor.. gärna i nån smaskig fralla med frön på

keso och skivad advokado med citronsaft på macka är gott gotigot gott

eller så tar du elvispen och vispar ihop philadelfia och hakad paprika hakad gurka och riven ost och så lite peppar på det…mmm
Min favoritmacka är: Grova kakor som man delar på mitten. (Alltså sånna med hål i, de är ju oftast delade när man köper dem, men jag menar att man ska dela så man får två "halvmånar")
Fyllningen består av Keso med smak av grillad paprika, rökt skinka, tomtat, lök, paprika gurka och sallad. Man behöver egentligen inte smöra mackorna när man har i keson, men man kan det ändå om man vill.
pepparsalami och bieost! MUMS!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
någon god salami, mozzarella, tomat och svartpeppar är min favorit
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Jag älskar när vi åker genom Tyskland och jag får köpa mackor. De har så himla goda mackor. Framförallt om man köper dem på Stadtbäckerei. En favorit är.
Dubbelbulle, något grovare bröd typ dinkel el så.
Philadelphiaost
Skivad kalkon
Lite färska grönsaker
Surkål
Mackan värms sedan i en smörgåsgrill.
Vi brukar göra en variant hemma också. Blir faktisk i princip lika god.

när jag var i tyskland var mackorna döläbbiga. typ med rå köttfärs eller någon rutten sill på blä! men en godmacka hittade jag faktiskt, en med äggsallad.aldrig hittat något så bra recept på äggsallad. kanske ska lägga ut en förfrågan här.
för er vegosar måste jag ju tipsa om cheatin om ni inte ätit det.. det är ju galet gott på macka.

Ljust bröd, sallad, skinka/bacon och majonäs, MUMS!!
Ett nyttigt vitt bröd, god ost, tomat/gurka och örtsalt! Mumsens!
Helena
Jaa, hur gör man äggsallad? de åt jag jämt i skärgården när vi var där.. var väl ägg och lök mest va? eller..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
man kan göra en röra, men purjolök, tonfisk, majonäs, salt o peppar, o så rör ihop det o ha på rostad macka.. mums va gott d e.. =D
coolt att tråden kom igång;)

Denna går inte att slå, har försökt att lägga till prylar men det blir bara sämre. Detta är den ultimata mackan: Bröd + avocado (som en bädd på brödet) + kräftstjärtar. Om avocadon är halvmogen kör i mixer.

Inget går upp mot nyrökt sik på ljusungsbröd. Fisken ska vara så pass varm att smöret rinner mellan fingrarna. När ungarna var små , så var detta den ända fisk dom åt. Alla brukade sitta som tända ljus vid matbordet när jag kom in från rökeriet.
Knäckebröd, kall kokt skivad potatis, senap, salt och peppar. Slår ALLT :)
Bröd med smör och honung =bäst!!
# 11 Vad är Cheatin
Sara
Grov macka med kall färskpotatis + kalles kaviar.

När jag var mindre brukade jag äta ljust rostbröd med smör och oboy.
Gudagott då. Inte riktigt lika stor höjdare idag ;)
Lingongrova, silverlök,gurka,rökt kalkon och tomat. Bra lunchmacka.

Mmm… knäckemacka med kall stekt abborre på… eller rågbröd med skivat ägg och tomat, lite krasse… mmmm…
Keso, tonfisk eller strimlad skinka eller kycklingbitar, en klick dijonsenap, salt, peppar, rör ner finstrimlad lök, paprika, sallad till en röra. Lägg i en hembakt ciabatta, dekorera med tomatskivor.
ÄT & NJUT!

#21 vegetariskt pålägg… finns som pepperoni, vitlöks korv och kyckling bla. och rashers är den rökta skink/bacon varianten

vändstekt ägg stekt i form. knaperstekt bacon. salt peppar. några skivor kall kokt potatis några blad rucollasallad. smaskens. å det mettar *L* annars leftovers från grillkvällen. tunna skivor av caré biten som ingen tordes ta. rucola och ett tunt tunt lager av vitlöks såsen som vart över *LLLL*

Grovt bröd, ruccola, makrill i tomatsås och hackad röd lök.
En macka som jag verkligen älskade, som jag köpte på ett café. Ett fullkorns baguettebröd med en "kyckligröra" i. Och så var det något annat där i typ salladsblad lr nått. Var verkligen jättegott. :D

Chiabatta med kruksallad, buffelmozzarella och soltorkade tomater eller färska körsbärstomater från kvist. Lite örtsalt och svartpeppar över allt det goda och sen är det bara att frossa ^^

Smörstekt kavring med sotad strömming, senapssås och dill. Whoa!
Annars håller jag med #20

Ett bröd vilket som helst med räkost och rostad lök mm…mums! Enkelt & lätt som en plätt!