Matlust iFokus

Matlust

Etiketterfärskorv
Läst 965 ggr
bjorsa
2006-04-19 22:14
0

grillning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Årets första grillning för mig blev så sugen när de var fint väder, tog då en blandfärs och kryddade den med hela indien Glad nä men tika-curry,tandoori,vitlök å salt å peppar sen på grillen med dom

mvh/bjorsa

bjorsa
2006-04-19 22:15
0

Å givetvis den feta blandfärsen började droppa fet å sen kom röken men de e ju de som ger grillsmaken :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
2006-04-19 22:20
0

Till dom grillade köttfärsbiffarna gjorde jag grönsaksbiffar  så de blev biff med biff :-)men grönsaksbiffarna är gjorda på olika frysta grönsaksblandningar som inehåller  bönor ärtor majs morötter osv dessa mixar jag sedan i med ett par ägg och lite rismjöl och kryddas med salt å peppar och chilliepasta dessa steks å serveras istället för ris eller potatis .

Gjorde oxå en enkel sallad på tomat å lök med vinäger å olja och italienska salladskrydda till biffarna serverades oxå hemlagad äppelchutney .

mvh/bjorsa

Pernilla
2006-04-19 22:23
0

Mmm! Ser fantastiskt smaskigt ut! Vad har du i chutneyn?

bjorsa
2006-04-19 23:01
0

#3 Äpplen :-)

1kg äpplen,1 stor lök,2dl äppelcidervinäger,5 dl socker,1 tsk salt,3 tsk curry,1 msk senapsfrön,1 tsk ingefära, 2 krossade vitlöksklyftor allt sjudes i 1 timme å den blir bättre med tiden ,äpplena skall vara syrliga å fasta.

mvh/bjorsa

Pernilla
2006-04-19 23:02
0

Låter ljuvligt, jag ska testa ditt recept.

bjorsa
2006-04-20 00:05
0

Nu är de inte mitt recept utan de kommer från sockerbolaget de fanns med en receptsamling för frukt å bär för många år sedan i någon tidning å sedan dess kör vi med den chutneyn fast i orginalrecptet så skall de vara russin med oxå 3 dl men frugan är inge fan av russin å de brukar vara hon som kokar :-)

Men den är god till fläsk kött och även som dressing till indien burgare om man då blandar chutneyn med creme fraise å sedan har den som dressing de e mumma :-)

mvh/bjorsa