Vaktelrecept
Nån här som har lite bra recept på vaktel/ripa att dela med sig?.
Tänkte även på det när jag packade in lite saker för frysen. Skulle man kunna lägga vaktel med kryddor och sedan vakumförpacka och när man vill laga. Då laga det som det är i vakumförpackningen?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nu är jag ingen expert i ämnet, men jag tycker det borde gå. Har för mig att jag sett nån tv-kock göra så någon gång… Hoppas det finns någon annan här inne som kan mer i ämnet :) har för mig att någon gjort liknande med lax?
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Är ny inom souce vide(om stavas så) och vaktel/ripa. Ska försöka komma på nått gott men ändå nått som man inte borde misslyckas med. Tänkte bjuda föräldrarna på detta när de kommer hit och firar min 30årsdag. Hittat ett recept på svampstuvningsfyllning som lät rätt intressant också. Börjar luta åt att det kan bli min backup plan. Vi är mycket för att plocka egen svamp, så det finns en del från förre året att använda.
Hört att vaktel som är styckat fritt från skinnet brukar bli mer torrt när det tillagas. Har inte fått in en bra snitts ännu med att lyckas plocka utan skada skinnet. Det var då jag började fundera på vakum lagning. Med det borde man ju bibehålla saftigheten. Borde ju även va lätt att laga hemma med vaktel då de kräver rätt kort tid på tillagningen mot mycket annat kött.
Alla tips och råd mottages 🙂
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.