Gooh! Sthlm
I går skulle vi prova Gooh!, det nya drive in-konceptet från Operakällaren och Lantmännen. Operakällarens köttbullar med gräddsås, potatismos och rårörda lingon kostade 42 kronor.
Det var bara ett krux, man förväntas ha mikrovågsugn för att värma maten när man kommer hem. Det har vi inte. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Hoppsan! Gick det inte att värma i vanlig ugn då?
Jo, det gjorde vi. Fast just då kändes det som att vi saknade mikro. Första gången hittills. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Snart öppnar dom en butik på centralen, övre plan vid utgången till Klarabergsviadukten, då kommer jag bli stammis…
(har inte fått nåt för att göra reklam för dom, men hoppas på nån form av rabatt)

Om jag inte sett helt i nattmössan, så ligger det redan på nedre plan, vid utgången mot pendeltågen. Gamla Fotoquicks lilla butik tror jag det är i.

Var maten god?
-Vi har tänkt att handla där men tyckte det såg för mkt "snabbmat" ut..
Maten var helt okej, men inte något jag förknippar med Operakälaren.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag har provat flera av deras måltider och de flesta är helt OK. Inte riktigt värt så mycket pengar som det kostar men om man inte har tid att laga själv så funkar det bra.
Av alla rätter jag provat är köttbullarna bäst. De är faktiskt till och med riktigt goda. I alla fall såsen och potatismoset.
Men utan mikro faller deras koncept ganska platt =)
Niklas, de har en patenterad uppfinning som visslar när det är färdigt i mikron. På så sätt slipper du hålla koll på tider eller effekt på mikron. Fungerade det när du värmde i en vanlig ugn?
Tom
#7: Fungerade och fungerade, det blev i alla fall ljummet på sina ställen. Just då hade jag inte tålamod att vänta tills det blev helt klart. Jag var inställd på färdigmat.
Vänliga hälsningar
Niklas

jag provade deras revbensspjäll i helgen, de var goda.
#9, Betyder det att du har flyttat ner nu?
Välkommen i så fall! =)
Tom