Snabb påskdessert?
Jag är på jakt efter en riktigt snabb påskdessert. Ska ha en liten påskmiddag för ett par kompisar på lördag, MEN, jag kommer hem efter tre dagar hos svärföräldrarna på eftermiddagen. Inte mycket tid att laga mat alltså, och jag kommer inte på något som jag kan förbereda så långt i förväg. Återstår snabbvarianten. Så, några förslag?
Till varmrätt tänkte jag göra nån variant på kyckling (antagligen färska bitar körda i ugnen eller något sånt) med en påskgul risotto milanese. Förrätt har jag ingen aning om ännu. 
Oh, där sa du nåt jag har nåt recept på gratinerade persikohalvor tror jag hum, leta.

Rulltårta med persikor och vispad grädde . Enkelt snabbt gammaldags(barndomsminne) och gott.
Ta färdigköpt rulltårta bara skiva om du inte hitte baka själv Vispa grädden .På med frukten. Klart.
Serveras som ett "stekt" ägg.
Riktiga fuskisen är vanlig pulverchokladpudding. Ja, ni vet - som man ger barnen, blanda pulvret i mjölk, låt stå i kylen några minuter.
Upphälld i eleganta coupeglas, och läckert dekorerad med riven mörk choklad, physalis, jordgubbsskiva eller något helt annat kan man få många att tycka att de fick en riktig lyxefterrätt.
Snabbt och enkelt är det! 
Tänkte på La Cremé Brule fast det är ganska så svårt att få till bra, skulle nog satsta på någon enklare fruktglass/smothie sorbet eller äggvitemousse med bär, fast bästa fuskisen är ändå att köpa god gammaldags vaniljglass och göra egen kolasås, fruktsirap som går jättesnabbt och gör som serveras medan den fortfarande är varm i flera lager med glass måste se underbart gott ut
och kul med värmeskillnaderna när man håller i glaset.
Kom också på att har man en glassmaskin kan du alltid fuska gensom att smälta glassen och köra in den smeten i din maskin så får du "egen" nya fluffad glass
trötter
ser inte mina glass eller glas längre 
Crème Brûlée är inte så snabbt tyvärr, eftersom det helst ska stå kallt i några timmar
Fast det är rackarns gott.
Det blev honungsgratinerade persikor till slut, en smet med hackade pistagenötter, honung, vitt vin och riven mandelmassa utgeggad på persikohalvor, och så en sås till på persikospad, vitt vin och honung och så en riktigt god vaniljglass. Helt okej! (och påskigt gult, se bild)
En pannacotta med saffran, kanske?
Åh, det låter spännande och så lite pistagenötter på kanske, för fin färg. 
Hum, har alltid ätit min Crème Brûlée varm brukar bara ta mig 40 minuter att göra, vad kör du för recept ?
Jag la upp ett för inte så himla länge sen.
Cirka en timme i ugnen och sen kallt fyra timmar eller över natten. Och så sen bränna av, då.