kalasmeny
Hej. Jag ska ha kalas och håller på att göra ordning allt som behövs. Det känns bara som att jag missat något. Skulle gärna få lite tips. Det är planka med vilt. Så här ser planen ut: Kött: Marinerad kyckling Älgstek på ben med en kryddpasta innehållande lök, vitlök, morot, persilja och lite olja. Först i ugnen och sedan kokt med vin, lagerblad och morot så det ramlar av benet (lyckat!) Älgstek utan ben i rödvinsmarinad full med kryddor och grönsaker Lättkryddad älgstek för känsliga släktingar Varmrökt skinka Salami Rökt rådjurslår Såser: Tzatziki-Chevresås (inte fullt utvecklad men någon tzatsikibas tror jag) Ärtpesto (Det är här det känns som något saknas) Sallad Bröd Västerbottenpaj Ostar Potatissallad med äpple Frukt Efterrätt Snacks: Chips Nötter Ostbågar Pinnar osv Vad tycker ni? Saknar jag något? Känns som jag behöver en sås/tillbehör som knyter ihop vilttemat. Men har ingen aning om vad eller om det ens behövs. Tror dom blir mätta ändå. Kan tillägga att min släkt inte är matkunniga och tycker allt jag sätter fram är fantastiskt även om jag inte gör det :p vad tycker ni? Saknas det något?
Anna och taxen Max
Jag saknar grönsaker. En grönsallad eller något? Majonnäsbaswead potatissallad? I så fall kanske en mindre sådan och en tabbouleh? För att få in lite mer fräschör och grönsaker. Annars låter det fantastiskt! :D
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag gjorde en grönsallad till och hade även frukt till :) blev ett väldigt lyckat kalas.
Anna och taxen Max
Så bra! Var osäker på när kalaset skulle vara så jag tänkte att jag tipsar som jag tänkte utfiskning det var längre fram 🙂
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det var jättebra :) finns ju fler kalas :)
Anna och taxen Max