Tonfisk
Finns det någon som kan tipsa om vad man kan göra för gott med tonfisk på burk?
Jag äter i princip bara det till tonfisksallad (vilket i och för sig är gott men blir tråkigt i längden). Finns det andra kul och goda saker man kan göra med det?
mvh Martin

Tonfisk, lök, tomatsås och svarta oliver till pasta, jättegott! 
Tackar!
mvh Martin
Gör en enkel vanlig vitsås (bechamel) och blanda ner tonfisk i olja. Töm dock bort oljan innan du häller ner den i såsen. Krydda med salt och vitpeppar. Supergott till pasta.
Gjorde något som för hundra år sedan fanns i Land? och kallades för något med sport. Det var inför något stort sportevenemang gissa vem som är *totalt* ointresserad av sport! 
I alla fall blandar man tonfisk med gräddfil (jag tar creme fraiche), hackade gröna oliver, svarta går också bra, svartpeppar o eventuellt lite salt. Tror det är allt, hittade lappen:
Simmarröra, 4 ganska stora portioner:
2 burkar tonfisk i olja, 2 matskedar majonnäs, 2 matskedar gräddfil, 1 tesked curry (visste väl att jag glömt något!), 1 stor burk gröna oliver (hackade), salt och peppar. Rör ihop allt och servera på rostat bröd med tomater och/eller ananas till, ananas är super till.

Kall tonfisk med potatis och dillsås är ju jättegott 
Man kan också fylla pannkakor med det.
Blanda: tonfisk, tomatketchup, creme fraiche, hackad gruka, så blir det som crepes att fylla pannkakor med. Gott tycker i alla fall jag.

Tonfiskmousse
2 burkar tonfisk i vatten
200 gram mjukt smör
1 deciliter gräddfil
2 tesked citronsaft
½ tesked grovt salt
**Serveras med
**Vitlöksbröd
tomatbåtar
limebåtar
2 avocado
sallad till pynt
Dill
Dressing:
2½ deciliter gräddfil
1-2 klyftor vitlök
1-2 tesked citronsaft
salt och peppar
**Metod:
**Tonfisk utan vatten mosas med en gaffel i en stor bunke. Rör tonfisk, mjukt smör, salt, gräddfil och citronsaft tilsammans med en elvisp.
Fodra en form med plastfilm, fylla med tonfiskmoussen och stäng filmen. Låt moussen dra i 7 timmar innan den serveras.
Moussen anrättas på fat och garneras med tomatbåtar, limebåtar, dillkvistar, avocado i skivor och dressing.
Vitlöksbröd serveras till.
Inge
Now we´re talking!
Tackar för alla recept och tips, verkar finnas mycket alternativ till min tonfisksallad som jag börjar bli ganska trött på 
mvh Martin
superenkel pastasås
en burk creme fraiche naturell
1 liten lök
1 klyfta vitlök
1 burk tonfisk
fräs hackad lök/vitlök
häll på tonfisk rör ihop, häll på creme fraiche
salt och peppar 
"Snabbmat" på det sättet gillar jag. Tack bubbel!
mvh Martin