Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 22777 ggr
MaMaMade
28

Spara pannacotta?

Hur långt i förväg kan jag göra pannacotta? Går det bra att göra dagen innan o ställa i kylskåpet?

Sehvrin
0

Det går bra att göra den dagen innan.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

LinneaK
0

Det går utmärkt. Själv har jag pannacotta i frysen just nu.

MaMaMade
1

Vad bra! Just nu ser planeringen inför nästa söndag ut såhär:

Ugnsgrillade kycklingben, flera olika sorters korvar för grillen. Potatissallad, gratinerad aubergine m mozzarella, tomatpaj o kanske ngn sorts grillsås alt coleslaw.

Efterrätt: vaniljpannacotta m olika sorters frukt/bär…blir det för mkt m limechokladsås till? Är *galen* i den…:)

paronskrutten
0

Nej då, du kan ha limechokladsås till tror jag, har inte smakat själv, men det låter gott:)

Helena

eventkocken
2

Välplastat i kylen flera dagar, perfekt att frysa och tina direkt på tallriken. Om man gör pannacottan i glas kanske man inte ska frysa den förstås…

preusvarg
0

jag har gjort pannacotta i glas. sedan har jag ställt dom i hett vatten några sekunder vänt på glaset och vipps så har man en trevlig "blobb" på en tallrik som är enkel att dekorera fint eller frysa in.

MaMaMade
0

Har sparat små fina portionsglassförpackningar i plast som jag tänkte göra pannacottan i…ställer in dem som de är i kylen o stjälper upp vid servering. Låter det bra?

Anne
0

Det tror jag går jättebra. Plasta väl bara så de inte tar åt sig smak av något annat i kylen.

preusvarg
0

jag har provat att vid ett tillfälle blanda i choklad bitar mums.

blev en trevlig krydda till jordgubbarnas söttma.

eventkocken
0

#9 Pannacotta går att smaksätta med "allt"; Frukt- bärpuréer, choklad, lakrits-granulat, tonkabönor…går att variera i all oändlighet.

Men favoriten är en "slött satt" vanilj-pannacotta, uppkokt två ggr på fin vanilj…lite blandade bär…jordgubbar…*mums*

preusvarg
0

jag har fuskat och andvänt mig av smaksatt kesella Generad men det funkar tycker jag.

eventkocken
0

Yoghurt-pannacotta funkar alldeles utmärkt också…gör den på vaniljyoghurt och hoppa över vaniljen för en billigare variant =)