Spara pannacotta?
Hur långt i förväg kan jag göra pannacotta? Går det bra att göra dagen innan o ställa i kylskåpet?
Det går bra att göra den dagen innan.
Det går utmärkt. Själv har jag pannacotta i frysen just nu.
Vad bra! Just nu ser planeringen inför nästa söndag ut såhär:
Ugnsgrillade kycklingben, flera olika sorters korvar för grillen. Potatissallad, gratinerad aubergine m mozzarella, tomatpaj o kanske ngn sorts grillsås alt coleslaw.
Efterrätt: vaniljpannacotta m olika sorters frukt/bär…blir det för mkt m limechokladsås till? Är *galen* i den…:)
Nej då, du kan ha limechokladsås till tror jag, har inte smakat själv, men det låter gott:)
Helena

Välplastat i kylen flera dagar, perfekt att frysa och tina direkt på tallriken. Om man gör pannacottan i glas kanske man inte ska frysa den förstås…

jag har gjort pannacotta i glas. sedan har jag ställt dom i hett vatten några sekunder vänt på glaset och vipps så har man en trevlig "blobb" på en tallrik som är enkel att dekorera fint eller frysa in.
Har sparat små fina portionsglassförpackningar i plast som jag tänkte göra pannacottan i…ställer in dem som de är i kylen o stjälper upp vid servering. Låter det bra?
Det tror jag går jättebra. Plasta väl bara så de inte tar åt sig smak av något annat i kylen.

jag har provat att vid ett tillfälle blanda i choklad bitar mums.
blev en trevlig krydda till jordgubbarnas söttma.

#9 Pannacotta går att smaksätta med "allt"; Frukt- bärpuréer, choklad, lakrits-granulat, tonkabönor…går att variera i all oändlighet.
Men favoriten är en "slött satt" vanilj-pannacotta, uppkokt två ggr på fin vanilj…lite blandade bär…jordgubbar…*mums*

jag har fuskat och andvänt mig av smaksatt kesella
men det funkar tycker jag.

Yoghurt-pannacotta funkar alldeles utmärkt också…gör den på vaniljyoghurt och hoppa över vaniljen för en billigare variant =)