Nyårslust
Hejsan alla matglada!
Här är en tjej med ätstörning som tagit på sig uppdraget att planera nyårsmaten. Jag tycker om att planera i vanliga fall, och nu när detta gäller för mig, min kille och vår bästa vän, så känner jag att jag får bjuda till lite. Kanske kan det till och med hjälpa mig lite? Det ska vara trerätters. Vi ska laga maten innan och ha den i en liten korg hela kvällen. Alltså ska maten vara kyld, eventuellt i termos (soppa, varma drycker osv). ALLA förslag är välkomna, då jag ju har lite problematik med kost. Det finns inte heller några gränser för varor, ingen är allergisk eller vegetarian osv. Vore väldigt tacksam! :)
Och jag har frågat killarna vad de tycker, men det är helt likgiltiga med mycket dålig fantasi, och eftersom jag vill att det blir bra så valde jag att fixa det. Men nu har jag fastnat! Alltså behövs förslag på förrätt, huvudrätt och efterrätt.
Tack på förhand! =D
Kul med en liten nyårsmiddag! 🙂
Förrätt: Skagenröra i en burk och baguette att bryta till
Huvudrätt: Ljummen biffsallad, stek biff i underkant, strimla och krydda och lägg i matthermos (där kommer den ju att bli lite mer tillagad), gör en krispig sallad och en smakrik dressing. Sedan blandas allt på tallrikar eller ett fat när ni ska äta.
Vanilj-panna cotta med bär
Detta är en lättlagad meny som går att ta med 🙂
/Désirée
Tack! Det låter som ganska bra idéer (bortsett från skagenröra, men det kan man lätt ersätta! :D ) Jag får fundera lite mer på olika förslag, men håller detta i tanken!