Matlust iFokus

Matlust

Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 874 ggr
Illan
0

Matiga muffins?

Jag är ute efter ett bra recept på muffins som är lite matiga - mer åt sconeshållet än sockerkakshållet om ni förstår vad jag menar. Alla recept jag hittat innehåller ost eller andra mjölkprodukter. Går det inte att göra matiga muffins utan ost? Vi har allergiker i familjen och det funkar inte alls. Har själv försökt spåna, men har total idétorka. Verkar också dumt att uppfinna hjulet på nytt om någon sitter och trycker på ett bra recept :)

Anne
0

Ahh! Jomen jag har ett bra recept hemma - med bacon, majs och purjolök om jag minns rätt. Ost - valfritt. Jag återkommer under dagen :)

clivia
0

har du kollat dagensmuffin.se? Där borde du kunna hitta något som passar… Tror man kan kryssa för i sökfunktionen om man söker glutenfria och mjölkfria recept

Anne
0

*suck* Jag hittar inte mitt recept. Får leta runt lite mer aktivt efter det. Men - kan du inte göra typ sconesdeg, i muffinsformar? Och så ha i skinka, grönsaker eller vad du nu vill?

Illan
0

Hej Clivia - jo jag har kollat dagensmuffinsidan. De har konsekvent mjölk och ost i alla matiga muffins *surar*.

Hej Anne - när du hittar ditt recept kan du väl tänka på mig. Jag får mixtra i köket… men det får bli efter påsk :)

Anne
0

Illan, jag ska leta lite bättre i mina recepthögar. :) eller experimentera åt dig, det går det med..