Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdryckerövrigt
Läst 4952 ggr
Pernilla
0

Sökes: Kusmi Te

På ett lyxigt varuhus i Köpenhamn hittade jag Kusmis teer som blev en ny favorit. Prins Vladimir heter en fantastisk teblandning med vanilj, citron, grapefrukt, bergamott och kanel.

Någon som vet om man kan få tag på Kusmis teer i Sverige?

Länk till Kusmi Tea

Pia
0

Åh, det låter SÅ gott! Var det på Illum du hittade det? Burkarna ser bekanta ut, men jag tror inte jag sett dem i Sverige… Alltid en ursäkt att åka till Köpenhamn igen…:)

Pia
0

Jag blir så nyfiken på detta te, så jag ser till att tråden blir uppflyttad!

Pernilla
0

Mm, Prins Vladimir måste ha varit en hyvens kille, för hans te är verkligen underbart gott. Man blir glad bara man öppnar den vackra burken.
Jag är oerhört nyfiken på Kusmis övriga sortiment men har fortfarande inte hittat svenska återförsäljare. Måhända blir det en tur åt Danmarkshållet snart igen. (Det var på Magasin jag hittade det, för övrigt. Massor av vackra väldoftande blommiga burkar i färgglada rader.)

Nån annan som sett till deras teer?

Pia
0

Magasin, det skall jag lägga på minnet, dit brukar jag inte dra så ofta s a s.

Visst är det härligt när man blir glad redan av förpackningen?! Jag vill att allt jag köper, mat som saker, helst skall vara i vackra förpackningar, med silkespapper, torkade blommor, vackra band, handskriven innehållsförteckning osv - förpackningen är liksom nästan halva nöjet…:)

Jessica1
0

Hej !

Teat är jätte gott, och det finns en liten delikatess butik i Göteborg som säljer flera sorter, de kanska kan skicka till dig.

Se på www.franckskok.se under produkter. 

Jessica

Pia
0

Oh så trevligt, tack för tipset, Jessica!

Illan
0

Kontakta tillverkaren direkt vettja. Be att få reda på närmaste återförsäljare. Det brukar de svara snabbt på. Genom att kontakta Twinings har jag fått dem att sälja in Prince of Wales-te till min ICA Maxi ;)

helenafena
0

En sökning på Google fick fram två ställen i Stockholm med Kusmi téer: www.nittygritty.se och Mi Piace i Huddinge och Sickla Köpkvarter.

Jag måste definitivt prova dessa téer, låter underbart!

Anne
0

Åhå! Mi Piace är en supertrevlig liten deli, måste titta in där :)

Pia
0

Oh så kul, det fanns inte i Sthlm när jag sökte förut, måste absolut kolla!

Terrierlina
0

Jag drack sånt te en gång. En vän som hade köpt det i Paris, i små handsydda tepåsar! Gott va det….!

Anne
0

Jag köpte precis en burk från Kusmi - valde Prins Vladimir efter Pernillas rekommendation :) Mi Piace i Sickla hade många sorter!

Pia
0

Näe, då får du köpa en burk till mig också! Eller så får jag kravla mig ut och klämma på bebbarna och så får vi ta en sväng dit…;)

Anne
0

Pia, något av det, helt klart :)

Pernilla
0

Herregud vad glad jag blir. Jag var väldigt nära att importera själv för dyra pengar.

Anne. vad tyckte du om Vladimir?

Anne
0

Pernilla, gott - men jag måste ändå erkänna att det lite Kejsarens Nya Te över det hela för mig. SÅ fantastiskt tyckte jag inte att det var, jag hade nog lite för upptrissade förväntningar :) Men det blev godare när jag lät det dra lite längre - körde jättekort som jag brukar först, men det ska nog stå i 2-3 minuter för att i synnerhet limesmaken ska hinna utvecklas. :)

Pernilla
0

Så går det när man gör för mycket pr… :) Ska absolut få dra en stund!!!

Pia
0

Och jag kan också glädja mig åt det hela numera, fast jag har inte provsmakat än…:) Men burken är fin!

Men Anne, ajabaja, att dra kortare än 2-3 minuter, no way, det gör man vanligen bara med grönt te. Annars missar man ju det godaste:)

Anne
0

Ja, jag slarvar nog en del. Hmm.. :)

Pia
0

*mmm*:)

Pia
0

Kan säga som så att mitt te (Bouquet Flowers no 108) var ett av de…

godaste teer jag någonsin druckit! Jag låter det dra i 5-6 minuter t o m, inte det minsta garvsyresmak, drickes med mjölk och ljuvliga smak"lager" spelar upp sig i min gom… de lovely:)

Anne
0

Nu har jag hittat téerna online också: www.coffeenet.se

Pia
0

Bokmärkt!

Anne
0

och idag hittade vi Kusmi té - dock i rätt dålig sortering - både på Cajsa Warg, och en liten affär i Bruno-Gallerian :)

Pia
0

Förbaskat stor prisskillnad dock - så köp på Cajsa Warg…:)

johan
0

Jag hittade det på Happi Hippo på Östermalm. Dyrt som sjutton. 150 spänn för den större burken.

Mvh // Johan

Pia
0

145 för densamma på Cajsa Warg - men hela 195 på inredningsbutiken i Sturegallerian…

MaMaMade
0

Hey!

Jag hinner m allt som måste inhandlas…för att inte tala om att pengarna kommer att tryta redan efter 1h! ;)

Gillar coffeenet-sidan…*både* te o choklad på samma ställe…*paradiset*! :)

MaMaMade
0

INhandlade Kusmi-te på Cajsa Warg. Det heter Green Bouquet o innehåller bergamott, citrus o blommor. Första koppen var OK men ingen höjdare. Ska testa igen i em till fikat.

På Chaikana (rättstavat så?) köpte jag "Pleine Lune"från Mariage Fréres; "Full Moon - vanilla almond black tea". Intressant…smakar en hel del bittermandeln men till en god kaka så…