Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 1138 ggr
dolfen
2

Modernistisk äggkopp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst är denna italienska, modernistiska, minimalistiska, moderiktiga äggkoppen läcker!?

dolfen
2

Jag skojjar. (Lite.)
Ägget står i en uppochnervänd ljusmanchett. Kanske något för Återbruk!?

Själv tycker jag att äggkoppen är döläcker!

🙂

DesK
1

Den är hur läcker som helst! Fler värmeljus! 😃

/Désirée

dolfen
3

Jag undrar om det finns fler grunkor som används till matlagning, som egentligen inte är avsedda för detta ändamål, men som funkar finfint ändå.

🙂

Anterrabae
4

Min morfar tog alltid av sig sin vigselring och ställde ägget i/på, kom att tänka på det när jag såg denna! :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2

På tal om ringar… Jag har en förlovningsring i en låda. Visst kan jag sälja den, men jag tycker ibland att jag bör påminnas hur korkad, självisk (med mera) en dolf har varit.
Typ, ett steg i rätt riktning, liksom.

För att bli ooteande kan jag berätta att när jag gör någon form av kryddsalt använder jag mig av en ätpinne för att få en liten glugg så att  vätskeångan kan sippra ut ur ugnen.

[Vegg]
3

Ser cool ut. 😃

Tänkte på att som återvinning använder folk sig av äggkoppar som de limmar på en tallriks undersida  och sprayar vitt som de använder som kakfat. Sedan använder man andra saker som äggkoppar, lite roligt hur man byter ut saker mot varandra. Gillar din kreativitet! 😎

TjockaBerta
3

Så gjorde min pappa också.

Vi använder små glas som äggkoppar på landet.

>>>Malum domesticum<<<

bamse6311
3

@dolfen

Riktigt snygg läcker stilfull äggkopp.

#4 Anterrabae

Så gjorde jag och min fd fru också en gång i tiden och det funkar hur bra som helst.

Bästa hälsningar,
Bertil

dolfen
3

#6 - Tack. 🙂
Sedan råkade du träffa en öm punkt (eller vad man ska säga) i din sista mening.

Så nu vet alla singeldamer hur de ska "hantera" mig. Men snälla… Inte alla på en gång.
Jag smälter ju lite när jag får en sådan komplimang som (se #6 sista mening).

Risken blir ju då att jag smälter bort. Å det är inget kul för någon, vill jag påstå. 😎

Jag inser att jag är väldigt OTande. Men det siter jag i, då det är "min" tråd. 🎧😎