Företag som inte kompenserar
Jag har för första gången stött på ett företag som inte erbjöd någon kompensation efter att deras produkt smittat mig och sambon med C.Coli. Förlorade arbetsdagar och mycket sveda och verk är tydligen ingenting dom bryr sig om.
Väldigt tråkigt att se att det finns företag som inte värnar om sina kunder. Deras förlust, jag kommer gladeligen berätta detta för alla jag känner så de aldrig handlar hos dom och riskerar att råka ut för samma sak.
Vilket är företaget?
🤔
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Skickade PM
Är också intresserad av vilket företaget är, och varför de inte ersätter. Menar de att ni inte smittats där, eller menar de att "sådant händer"?
mvh Martin
Sådant skulle man kanske tipsa press/media om.
De flesta företag är ju väldigt noga med sådant och ett företag som hamnar i press och media inser förhoppningsvis för sin egen överlevnad att dom måste ta sådant här på allvar och kompensera den eller de som blivit drabbade.
Kanske något för "Plus" eller åtminstone för kvällspressen och/eller lokala morgontidningen.
Bästa hälsningar,
Bertil
De ska absolut kompensera!
Som egen företagare, så är jag fullt medveten om att ryktet mun till mun är värdefullare än betalad reklam.
Hoppas Ni mår bättre nu.
Frågan är om det är lagligt att tipsa media? eller öppet skriva ut deras namn? Jag kan ju aldrig bevisa att det var deras ankbröst som gjorde oss sjuka. Det blir ju vårt ord mot deras.
Tack, vi mår bra igen efter ca 3 veckors magsjuka.
Vad det gällde "hästköttet" så gick ju media ut med namn på flera olika företag.
Nåväl, nu var det ju konstaterat genom provtagning att det var hästkött istället för nötkött så det är kanske inte riktigt samma sak.
Å andra sidan om det skulle vara så att ännu fler har blivit dåliga av de där ankbrösten och inte heller säger något så kommer det ju aldrig fram.
Som privatperson så kan man ju tipsa pressen och om de vill undersöka så behöver man ju inte själv figurera med varken namn eller bild.
Bästa hälsningar,
Bertil
Tack för tipset
#8 Hera
Inget att tacka för.
Bästa hälsningar,
🤓Bertil
Råd&Rön har testat färsk kyckling, köpt i Sverige.
Man hittade både magsjuke- och antibiotikaresistenta bakterier i de flesta kycklingarna.
Läs mer i länken:
http://www.radron.se/tester/mat-halsa--skonhet/kycklingfile/
#10 dolfen.
Ja, det där med kyckling är väldigt vanskligt.
Ibland så har de ju genom sitt korta liv kanske transporterats mellan tre olika länder.
Födda i ett land, uppväxta i ett annat för att till sist slaktas i ett tredje.
Kyckling är jag alltid väldigt noga med att den blir genomlagad och inget varken rött eller ens rosa när man skär i den.
Vad det sedan gäller ankbröst som Hera hade köpt så vill man ju gärna ha dem lite svagt rosa när man skall äta.
Nåväl, om man blir dålig/sjuk av mat som man köper så anser jag att man skall påtala det.
Om ingen påtalar det så kan det ju bara fortsätta och fortsätta.
Bästa hälsningar,
Bertil
#11 - Ja, att säga ifrån borde göra att producenterna skärper sig.🙂
Kyckling är en annan sak, den ska ju vara genomstekt. Anka däremot inte.
Jag tänker att slakthygien är viktig för att undvika/minska förekomsten av oönskade bakterier. Viktigare för anka än för kyckling. (I och för sig alltid viktigt.)
Jag kom därför att tänka på Råd&Röns nyligen utförda test på kyckling.
Ja visst är den hygienen väldigt viktig. Tarmbakterier ska aldrig kunna sätta sig i köttet på slaktdjuret.
Att meddela kommunens livsmedelsinspektörer känns som ett naturligt steg. Även nu och även om det var längesedan kan man göra en anmälan dit, och då kan de göra en kontroll på ett ställe. Det är kanske fler som blivit sjuka och anmält till dem och har man många som blivit sjuka ökar sannolikheten för en kontroll.
mvh Martin
Martin: då gör jag det idag. Tack!