Fetaostcrème
Kökshistoriens enklaste dipsås. Mycket smak, lite jobb.
Kör en förpackning smulad fetaost tillsammans med 1 ½ deciliter lättcremefraiche i matberedaren till en krämig röra. Använd som tillbehör till en köttbit eller till paprikapotatisen. Den är också god som dip.
Det hörs gott! Inga kryddor?

Vi brukar också göra så, men brukar även pressa ner vitlök i, något som jag verkligen rekomenderar att prova
Funkar bra om man tar Lätt Kesella istället för Creme Fraiche fast det är väl nästan samma sak i och för sig 

Man kan självklart variera röran i det oändliga. Vitlök är säkert gott i, rostad paprika är en annan favorit och gör röran vackert röd.

Vi brukar också göra det, brukar ha lite vitlök i också..

Pernilla, hur mycket är det i en förpackning smulad fetaost? Jag köper bara hela stora bitar.

#6 Sorry, jag är otydlig. Jag köper en hel förpackning och smular/mosar sönder den.

Men jag brukar köpa 250-500 gram i taget. Jag gissar att det är för mycket. Det finns även 4 kilosburkar. Vilken storlek brukar du använda till detta?

Smaskigt! Det ska jag prova!

# O my god, du måste gilla dipp!

#8 Den minsta förackningen - hur mycket är det i en sådan egentligen? Det har jag aldrig refelkterat över, sisådär 200 gram gissar jag. Det viktiga är att smaka av tills det smakar bra.
Det är en favorit här hemma med.
Angående små förpackningarna: De ligger mellan 150 till 200 gram.