En lime på 17 sekunder
Denna lime lyckades jag glufsa i mig på 17 sekunder.
Kanske finns det någon som blir biten av tävlingslusten. Vassegod. 
Ibland har det hänt att jag måste jag vänta en stund (och typ dansa runt en stund) efter de två första klyftorna, innan jag smaskar i mig de två kvarvarande. Det behövde jag inte med denna lime.
Bilden är väl inte av bästa kvalitét…
Det "vattnas" i munnen bara jag ser på bilden
Wow snålvattnet rinner här, jag ser nog värre ut än min hund när det vankas gott! 
/Désirée
Det är lite lustigt, men jag tycker att lime smakar grönt. Fast lite "snällare" än citron.
Min uppfattning är att lime smakar surt
Ja lime smakar "grönt" eller kanske snarare mer än bara surt som citron ju oftast gör.
Fast jag käkar gärna både lime och citron i klyftor 
/Désirée
Lite citron eller lime i ett glas vatten hel OK. Men som det är,nej tack.
Dolfen, då får du väl skriva och berätta det i danstråden, så kanske fler kommer på att de får feeling av mat /smak /frukt /grönt /dryck
Jag tror många får feeling, eller vill dansa, studsa, skaka lite på sig av välbehag. Maken beskrev det som att han kände sinnlige hoppig i axlarna 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Läste i tidningen:
"Lime på kant Ställ din lime på "högkant" som en rugbyboll och skär av två sidor. Plötsligt blir den betydligt lättare att pressa."
Jag känner mig lite trög och tänker typ, "ska denna metod användas om man vill pressa en lime hel?" 🤔
Jag vet att man kan massera limes, som man kan göra med citroner. Detta gör det lättare att få ut saften. Men "Lime på kant" hänger jag inte riktigt med på (än).
En annan lime(/citron)-relaterad grej, är att använda ekologiskt odlade limes(/citroner) när man använder cest (skalet) i matlagning.
I ett Dr´s-program sa de att man har hittat samband mellan pesticider (bekämpningsmedel) och ADHD.