Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1554 ggr
ettlitetalias
1

Smörgåsbord?

Jag ska ha födelsedagsfest i helgen och tänkte bjuda på smörgåsbord! Svenskt ska det vara så att sambons brittiska familj får lära känna mitt hemland lite bättre 😉

Då jag jobbar varje dag fram till själva dagen (och är pank) så vill jag ha tips på enkla och billiga rätter som passar bra på ett smörgåsbord och gärna kan förberedas under dagarna före.

Har funderat på saker som ägghalvor med räkröra, köttbullar, dillkokt potatis och rökt lax, men även matmuffins, pajer och en enkel smörgåstårta.
Någon som har tips på en typiskt "svensk" matmuffins eller paj? Smörgåstårta utan för mycket "kladd"? Jag har torkade kantareller som jag gärna använder i något utav recepten!

Till efterrätt gör jag nog den gudomliga rabarbertårtan!

Vad mer tror ni? 🙂

LinaK
1

Du kanske kan göra små minikantarellpajer? 🙂 Synd att du inte har västerbottenost för det är väl lite typiskt svenskt (antar att du inte har det) Men går ju bra med någon annan smakrik ost i kantarellpaj.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

ettlitetalias
1

Det kan jag ju göra ja! :) Nä, västerbottenost är det skralt med… men smakrika ostar att ersätta den med ska inte vara några problem att hitta!