Fågel

Göra på kycklinglår?

2016-10-21 11:38 #0 av: Fridaaaa

Bomba på med recept vad man kan göra med kycklinglår?  Och tillbehör :)

Ej curry lök kål ) samt måste vara glutenfritt och laktosfritt :)
Dock ej kokt :) 

Gör sällan på lår, så inte så hemma på det hehe

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-21 11:40 #1 av: parsley

Är det hela lår med ben eller kycklinglårfilé du har hemma?

Anmäl
2016-10-21 11:45 #2 av: Fridaaaa

#1 Kycklinglår med ben :) Så ej file :) 

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-21 11:45 #3 av: OlgaMaria

Det blir väldigt gott att bara steka dem i ugn med smör, salt och peppar. 200 grader i 20-30 minuter ca. Eller olja istället för smör om du hellre vill ha det. Pensla med smält smör/olja och salta och peppra.

Här är ett ett recept med mer kryddor och tillbehör. Löken kan du ju ta bort.

https://www.mathem.se/recept/rostad-kyckling-med-gronsaker-i-ugn

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2016-10-21 11:53 #4 av: Fridaaaa

#3 Tack men vill gärna göra något annat än bara lite kryddor :) 
Tack för receptet men tyvärr väldigt mycket jag inte äter av olika anledningar så blir inte mycket kvar :( tack ändå :)

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-21 11:57 #5 av: OlgaMaria

Om du äter potatis och kyckling är det ett recept man kan variera bra, lägga till de grönsaker man gillar och anpassa kryddningen lite efter vad du vill.

Anmäl
2016-10-21 11:59 #6 av: Fridaaaa

#5 Ja jag gillar potatis med. MEn äter bara gurka, majs och sallad i grönsaksväg, så är bara majs om fungerar med kycklingen och potatisen att värma :)

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-21 12:16 #7 av: OlgaMaria

Det är ett bra recept även utan alla grönsaker :)

Anmäl
2016-10-21 12:19 #8 av: Fridaaaa

#7 Tja blir bara kryddat/marinerat vanligt i ugnen igentligen när allt det försvinner :) Men ska spara det ifall jag inte hittar något annat :)

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-21 12:49 #9 av: fridaas

Vi brukar krydda dem med citronpeppar, timjan och lite paprikakrydda (men det går bra med vilka som, pappa kör med bara salt och peppar t.ex.) sen steks dom i stekpanna så de får en yta. Sen lägger man dom i en ugnsfast form. Och häller på grönpepparsås över och kör dom i ugnen på 175grader i 30-40min. Grönpepparsås: 1 msk grönpepparkorn (som krossas sedan) 2,5dl kycklingbuljong (brukar blanda i från skyn som blir av kycklingen vid stekning också) 2dl grädde (finns väl laktosfri tror jag?) 1,5dl creme fraiche 1tsk soja Brukar värma upp kastrullen lite först, hälla i några droppar olja eller en liten klick smör, sen i med den krossade grönpepparn, fräser runt dom en liten stund 1-2min kanske. I med resten av ingredienserna, låt det värmas under omrörning till första bubblan kommer.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.