Annons:
Etikettmatprat
Läst 1052 ggr
[Älskamig]
11/30/14, 7:42 AM

Julkorg

Jag och brorsan ska gr bort tre julkorgar. hittills har vi fyllt de med pepparkaksglögg, glöggmix, toffifee och fazer choklad. jag tycker att detta kqn bli lite väl sött, så hade velat ha med något som "bryter av".. ost är uteslutet, då jag inte har ett bestämt datum på när korgarna sk ges bort. Tänkte om man kunde höra egen sylt, marmelad? hurr länge kan man då förvara den i rumstemperatur (när den ligger i en burk, vill säga)…

Annons:
Carrosh
12/2/14, 1:35 AM
#1

Om det är så att du vill bryta av det söta kan ju hemgjord crostini vara något? Eller några slags kex? Eller gör lite saffransskorpor :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Älskamig]
12/2/14, 5:22 PM
#2

#1: De gillar varken crostini eller saffransskorpor. Ska dock göra lite kex :)

Torparmor
12/4/14, 8:12 PM
#3

Sylt och marmelad blir väl oxå sött. Kanske mögelost på tub,  hemgjord lakriskonfekt, saltlakris eller någon inläggning t ex paprika eller smågurkorna typ cornichon

 Om du värmer burkarna i ugn, fyller varm sylt eller marmelad i burkarna, sätter på locken direkt och vänder burkarna upp och ner att svalna så får du burkar som håller länge, länge i rumstemperatur bortåt 1 år. När sylten svalnar bildas vaccum i burken, och den varma sylten mot locket gör att locket steriliseras.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[Älskamig]
12/5/14, 6:40 PM
#4

#3: Köpte fikonmarmelad, så ska köpa salta kex och ha till 😊

Upp till toppen
Annons: