Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2264 ggr
DesK
2011-07-17 19:30

Matlusts babbeltråd - Off topic

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att vi kan berätta något om vad vi gör utöver lagar mat, dricker och äter Glad Fritt fram att berätta något om dina intressen eller vad du gjort och visa gärna en bild också Glad

Våra kvällsprommisar med voffarna går ofta förbi den här dammen

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
2011-07-17 22:36
#1

Åh, vilken härlig utsikt, DesK!

Här händer inte mycket, spelar mest spel.

Anterrabae
2011-07-18 00:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Själv sitter jag och leker med min nya dator, för över bilder från kamera och telefon, återupptäcker bilder mm.

varvat med feel-good och matprogram på tv.. ja, jag vet, jag är en matnörd av sällan skådat slag. Oskyldig

Delar med mig av dotterns kulinariska sida, hon är tre år och lagar mat för fullt. Brio-spisen med tillhörande köks- och mattillbehör var en god investering. Nedan har hon lagat pasta till mig (vår pasta här hemmar är alltid gul, av majs då vi inte tål vete) Penne någon? Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Honestyisdead
2011-07-18 01:41
#3

Precis som vanligt när jag inte kan sova så blir jag hungrig! Sitter och fantiserar om allt gott man kan äta, och ja, det är dumt eftersom jag blir mer hungrig av det Skrattande Men hjärnan lyder mig inte alltid.

DesK
2011-07-18 06:40
#4

Hera när jag inte kan sova brukar jag oftast läsa kokböcker - jag har ju en hel del sånna Oskyldig

Anterrabae härligt med barn i köket Skrattande snart dags att låta dottern hjälp till med den riktiga matlagningen också Glad

Tassy ja visst är det, men vi får gå några meter för att se dammen Glad Sånna där göra-ingenting-dagar har vi väl alla. Det har dessutom visat sig att datorspel är bra Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-07-18 10:44
#5

Jo hon är allt med i köket och rör, men har inte så mycket tålamod att stanna än. Hon gillar att kolla på när jag bakar bröd, men vill inte vara med själv för det för mycket tid.. om hon inte får äta degen iaf.

Nu i morse kom hon och serverade Thaimat med kyckling och grönsaker och nudlar till frukost! Flört

Hera, jag är lika dan.. och allt gott man kan planera att äta till frukost, men som inte alls är lika lockande när morgonen väl är här ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Honestyisdead
2011-07-18 11:59
#6

#5 Precis, planera vad man ska äta till frukost, de gör jag alltid. Men som du skriver så är det inte lika kul när man vaknar Tungan ute

Annons:
Anterrabae
2011-07-18 12:37
#7

Jag förstår inte, varför vill man variera sig till lunch och middag men helst inte ändra nåt till frukost. Mig smakar det oftast inte med olika frukostar, däremot går kaffe och macka i stort sätt alltid hem.. Känner väl att jag vill variera pålägg i någon mån men det är knappt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Honestyisdead
2011-07-18 12:49
#8

JAg äter i princip alltid ägg till frukost.

DesK
2011-07-18 13:19
#9

Jag varierar min frukost med några olika varianter Glad

Här ösregnar det och naturligtvis hade vi rivit av en del av taket på ett burspråk, så där har det regnat in Skrikandes Bara att kasta sig ut för att hjälpa till att få på presenning. Det var första gången denna sommar som väderleksprognosen stämde Förvånad Ja ja det får bli några timmar vid spisen nu Skrattande Först blir det att sparka igång ett långkok och sen tänker jag sätta en deg Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-07-18 19:39
#10

Oj, va jobbigt att det satte igång att regna just då! Skrikandes Här håller vi på att tilläggsisolera, så inför makens natthelg (som just är avslutad) och det tillhörande regnet var det ganska bråttom att få upp isolering och ialla fall vindduk.. För utom det har vi även övervåning på g, så jag vet hur panikigt det kan bli när det sätter i att regna och man inte har tak. Förvånad I höstas droppade det in på mig och min huvudkudde Tungan ute.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
2011-07-19 14:35
#11

Jag är så avundsjuk på din bild Dessan!
Jag kan väl säga att det är lite pinsamt men jag har tappat bort mitt Vosjes ifokus-kontoinformation så jag kan nog inte logga in där tills jag åker tillbaka till Sverige igen men det gör ingenting då jag trivs med det här namnet!

Om du känner för det får du jättegärna lägga till mig som Medarbetare på denna användre istället då jag som sagt inte har tillgång till vosjes.

Medarbetare på matlust

dolfen
2011-07-19 14:46
#12

Snygg bild DesK.

Brukar det häcka några fåglar på den lilla ön?

DesK
2011-07-19 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Sophey nu har jag lagt till dig som medis, så kolla gärna att det funkar Glad Du kan få en sån bild av mig i lite större format.

Dolfen tack! Glad Ja hela den sjön är invaderad av nån slags fridlyst måsfågel, se bilden

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Sophey
2011-07-19 16:44
#14

Gud sa vackert!

Medarbetare på matlust

dolfen
2011-07-20 16:30
#15

#13 - Det ser ut som skrattmås. (Svart huvud.)

DesK
2011-07-20 16:54
#16

Dolfen du menar de vita örnanrna som flyger efter Waxholmsbåtarna OskyldigFlörtTyst Jag instämmer men jag har aldrig hört talas om att de skulle vara fridlysta

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
2011-07-20 17:13
#17

Glad DesK.

För några år sedan hörde jag något om att de höll på att minska i antal, men visste inte om att de var fridlysta som denna text säger.

 (Se sista raden.)

DesK
2011-07-20 17:29
#18

Dolfen tack för den länken! Glad Tänk vad lite man vet! Skäms (Du gillar ju när jag rodnar Flört ) Japp pippin på bilden är misstänkt lik de som häckar vid dammen här. De verkar då inte ha några problem att föröka sig de är väldans många och jag måste säga att jag tycker synd om dem som bor direkt vid dammen. När de inte blir bullerskadade av trafiken på  vägen så blir de det av måsarna Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
2011-07-20 17:49
#19

DesK - Då får väl jag också rodna lite eftersom jag är osäker Obestämd på om fridlysningen gäller i hela landet eller ej. Skäms

Glad

DesK
2011-07-21 17:41
#20

Det framgick ju inte av din länk, så det är inte lätt att veta Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
DesK
2011-07-23 08:27
#21

Idag går alla mina tankar till Norge och alla med anknytning till Norge efter de förfärliga händelserna igår. Extremism och fanatism är mänsklighetens farligaste gissel.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2011-07-23 14:34
#22

#21 samma här, det är så hemskt! Rynkar på näsan

storost
2011-07-24 10:00
#23

Också här!

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[Tassy]
2011-07-24 22:12
#24

idag vill jag gnälla på alla som förstör för andra och sen skrattar åt en när man blir arg och ledsen. Vart är världen på väg?

Sophey
2011-07-27 13:36
#25

Ja världen kan vara lite ond ibland, Tassy!

Medarbetare på matlust

DesK
2011-07-27 22:32
#26

Tassy sånt där är så trist, det är aldrig okej att roa sig på andras bekostnad Skrikandes

Idag har jag bakat surdegsknäckebröd Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
2011-08-20 18:30
#27

Här är regnigt och kulet, så det passar bra att fixa inne med krukväxter och mat och bak Glad Det blir nog en liten brasa i öppna spisen ikväll Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Sophey
2011-08-20 22:08
#28

Jag har totalt glömt bort att äta idag, det har vart otroligt stressigt med den lilla kattungen som har sånna problem Rynkar på näsan

Medarbetare på matlust

MonisN
2011-08-22 14:24
#29

#7 Jag varierar min frukost! Ibland blir det grovt, ibland vitt bröd Tungan uteSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Anterrabae
2011-08-22 21:32
#30

Har varit och bytt gips idag, till ett mindre. Sen fick dottern prova på Molekylvärkstan, dvs ett Fysik och kemi tillhåll för barn. Typ ett "Mini-Tom Titts" (som ligger i södertälje) Molekylvärkstan uppskattades storligen. Glad

Sen behövde mamma vila, flunsa och fot gjorde sig påminda

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-08-22 22:04
#31

#30 Härligt när barnen får experimentera! Glad Skönt med lite mindre gips och krya på dig!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-08-22 23:17
#32

Tack! Kyss

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-10-05 21:57
#33

Puh vilken dag! Idag beslöt vi att blåsa min dator och först installera en partition med Windows xp, sicket krångel det är och vilken tid det tar! Man måste ju ut och leta rätt på drivrutiner till gud vet allt möjligt.  Bökigt och allt annat än användarvänligt, jag kan bara säga att jag beundrar er som kör Windows att ni orkar hålla på med allt sånt här trassel + alla problem med virus och annat otrevligt! 4 timmar och 12 minuter tog windowsinstallationen och då har jag inget officepaket med utan bara operativsystemet, ej heller har jag några andra nödvändiga program, endast det nakna operativsystemet. Sen installerade jag Suselinux 12.1 Beta 1, det tog en timme och då har jag allt jag behöver med, alltså ett fullständigt operativsystem med alla nödvändiga program, smidigt och enkelt!  Dessutom är det gratis och virusproblem har jag aldrig stött på under mina 7-8 år med linux. Som linuxanvändare behöver jag inte blåsa datorn helt, utan jag kan spara exempelvis min hemkatalog i samband med nyinstallation. Ny version av Suses operativsystemet släpps var åttonde månad. Om jag vill kan jag köra med rullande uppdatering, vilket innebär att så snart jag säger åt datorn, så uppdaterar han til de senaste programvarorna, utan att jag behöver göra något mer.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-10-05 22:19
#34

Jo windows är sjukt tungt, särskillt xp-plattformen. Windows 7 är betydlgt smidigare. Flört

Jag skulle helt klart föredra linux, om jag bara begrep mig på det. Jag har försökt flera gånger, men det är som om hjärnan blockerar sig. Tungan ute

Har du fått ordning på datorn?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
DesK
2011-10-05 22:38
#35

Ida när man använder (suse)linux får man ordning på datorn inom en timme, det är windows som krånglar med allt sitt mög. Vi är ju tyvärr tvungna att ha windows på åtminstone 2 datorer hemma här, eftersom sambon är IT-konsult. Om min dator bara hade varit en vanlig hemanvändarburk skulle jag inte installera windows på den Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-10-05 23:41
#36

Skulle också använda linux om jag greppade det Flört Men har inte lyckats hittills, där har vi nog ett av mina trögre områden Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
2011-10-06 08:31
#37

Jag smyger in och säger att det finns inget härligare än Windows xp Skrattande Jag tycker verkligen inte om de nyare versionerna eller något annat program, windows xp ska det vara man kan allt om det i sömnen och det är enkelt och bra.

Sen har jag alltid tyckt att ordet windows (fönster) låter så gulligt Skäms

Medarbetare på matlust

DesK
2011-10-06 19:53
#38

Sophey ha ha den var bra! Skrattande Då passar jag på att berätta en liten historia om mina tösers reflktioner när vi hade bytt till linux: Mamma windows betyder ju fönster och fönster släpper in virus och annat skräp, är det därför som windows har problem med virus? Linux har ju sin Tux (pingvinen) vem har någonsin hört talas om en förkyld pingvin?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-10-06 20:14
#39

Underbart Dessan! Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
2011-10-06 20:29
#40

Jag kopierar Ida och säger Underbart Dessan! Skrattande

Medarbetare på matlust

Annons:
Sophey
2011-10-06 21:03
#42

Den var gullig!

Medarbetare på matlust

[Tassy]
2011-10-06 21:05
#43

oja, det finns så många söta bilder på tux Tungan ute

DesK
2011-10-07 10:37
#44

Imorse klockan 7 gjorde jag mitt första vattengympapass på många år, det var jättekul Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
2011-10-07 10:38
#45

Härligt! Jag fick reda på att pojkvännen fick fast kontrakt hos ett jobb idag Skrattande

Medarbetare på matlust

[Tassy]
2011-10-07 15:09
#46

ååh, vattengympa är livet! Skrattande

DesK
2011-10-11 15:54
#47

#45 Härligt! Skrattande

Japp vattengympa är toppen, så det blir 2-3 gånger i veckan nu för min del Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2011-10-12 23:56
#48

Något underbart har hänt idag! Min sambo föll pladaska för samma lägenhet som jag! Han anmälde intresse innan han ens hunnit nämna att han gillade denCool Planlösningen skulle passa oss toppen så håller tummarna att vi fixar budgivningen. Mycket spännande! Vi har letat i 2 årOskyldig Mina 8 grisar kräver en hel del plats och katten skulle nog inte tycka illa om en ännu större 3a.

Annons:
Sophey
2011-10-13 06:59
#49

Hoppas ni far lagenheten. Lycka till!Glad

Medarbetare på matlust

DesK
2011-10-13 08:57
#50

Håller tummarna att ni får lägenheten Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2011-10-13 10:34
#51

Tack! Känns jätteskumt att bara gå och vänta nuSkäms Blir inget stort lån heller. Jag kommer få så stort kök att jag kan ha mina köksredskap framme istället för att böka dem in i skåp hela tiden. *drömmer mig bort*

[Tassy]
2011-10-13 19:01
#52

Spännande! Vart blir det någonstans? Glad

[Aquelegia]
2011-10-15 19:05
#53

#52 Tyvärr inget jag vill skriva ut på internetTungan ute Folk håller på att tjata om att vi bör göra bra investeringar men det är så tröttsamt. Vi vill bara bo i en lägenhet vi trivs i med fint och lugnt läge. Just nu bor vi väldigt nära stan och det har flyttat in mängder med ungdomarSkäms Det är massa festande och på somrarna kan vi inte ha fönstrena öppna för då hamnar vi mitt i festen. Lägenheten är urgammal och hyresvärdarna höjer hyran utan uppfräschning. Så dags för nytt Cool Som sagt har vi inte börjat bjuda än men den börjar om cirka 2 veckor.

[Tassy]
2011-10-16 15:02
#54

jag menade typ i vilken ände av stan, inte vilken adress Cool

DesK
2011-10-16 15:12
#55

#53 och #54 psst varför inte ta det via privat meddelande Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Mairah]
2011-10-16 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Och jag tog mig äntligen i kragen och skriver en rad även här inne på Matlust. Har bara smygit runt i kulisserna och läst lite. Det skrivs även mycket intressant här Glad

Fina bilder ni lagt in här. Jag kan dela med mig en bild av våran lilla trädgårdsekorre som inte är ett dugg blyg. Visst är han söt?

DesK
2011-10-16 20:18
#57

Välkommen in här Mairah! Glad Jag vet ju från våra tidigare möten att du är intresserad av ämnet och kan mycket om mat och sånt Glad Vilken fin bild på lille kurre sprätt! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Mairah]
2011-10-18 18:09
#58

# 57 Tack DesK Glad

DesK
2011-10-18 19:08
#59

Jag har tappat rösten, så nu är det tur att det finns dator och mobiltelefon  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
2011-10-18 19:26
#60

Vilket sammanträffande. Jag har hostat sönder rösten. Flört

Medarbetare på matlust

[Mairah]
2011-10-19 17:40
#61

# 59, 60 Stackars er! Inte kul att bli utan röst Oskyldig

[Aquelegia]
2011-10-19 23:30
#62

#59 #60 Tur att det på forumet är skrivandets röst som gör er hörda, märks då inte att ni har tappat rösten här inte Flört

Annons:
DesK
2011-10-20 08:51
#63

Sophey krya på dig!

#61 o #62 tack gulliga ni båda Kyss

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-10-20 10:25
#64

Hur går det med röster och halsar?

Kryar ni ordentligt? Flört

Denna morgon är helt fantastisk! jag somnade tidigt igår kväll, vilket medförde att jag var vaken vid sju. Vilket är ganska ovanligt för pensionärs-Ida. Kunde ligga och dra mig till klockan ringde och det var dags att gå upp och förbereda för dagis.

På vägen hem promenerade jag. Genom höstfrostigt gräs, hög, klar och krispig luft och jag kände åter varför höst är favvoårstiden! Det luktar så gott, så tydligt. Det är lätt att andas.. och man får gå hem och kura, med eld i kaminen, frukostgröt, nypressad apelsinjos.. Mmm!

Har ni tänkt på hur mycket vinter apelsiner luktar? Jag återupptäckte det idag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2011-10-21 23:45
#65

#64 Visst är det förvånande vad mycket mer man orkar av att lägga sig tidigt? Känns som att det ligger en härlig mysstämning över allt nu under hösttid. Inget att deppa för med alla underbara rotfrukter.
Fick en liten idé att tjuvstarta med nejlikapreppade apelsiner

Anterrabae
2011-10-23 19:56
#66

Ja att komma isäng i tid är verklgen jätteviktigt. Och även att lära sig känna efter vad man mår bra av, både i livsstil och mat. Alla lära sig lyssna, så man kan prioritara att välja sådant som bygger upp.

Idag blev det dock ingen piggelinmorgon, vaknade med migrän. Tungan ute Blev fungerande någon gång vid två-tiden på eftermiddagen. Oj, vad dagen blir kort då! Oskyldig

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Mairah]
2011-10-23 20:11
#67

Krya på er alla sjuklingar Glad

Jag får väl "joina" mig till er och gnälla lite över att jag åkt på snuva Oskyldig

Anterrabae
2011-10-23 20:46
#68

Krya mairah!!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-10-23 20:51
#69

Kan tala om att jag har hittat rösten och den värsta hostan har gett med sig. (Bara jag inte snackar för lång stund, för då är det klippt)

#66 Fy vad trist morgon /förmiddag! Skönt att det gick över i alla fall!

Krya på dig Mairah! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
2011-10-23 22:35
#70

Tja, gått över och gått över… Det vet jag inte, tsss. Tungan ute men jag har ju kommit upp och varit igång lite på eftermiddagen så bättre är det ju i alla fall. Jag känner dock att den kan vara på gång igen, så det är väl bäst att lägga sig igen och hoppas på en piggare morgondag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2011-10-24 00:43
#71

Blev inget av lägenhetsköpet. Var riktigt klantigt renoverat och överprisat. Bestämde nu att det blir till att snygga till våran hyresrätt istället. Annars så för att prata lite mat skall jag försöka komma iväg på mitt livs första Tea Party!
Har ni också mycket för er nu i höst? Jag har enormt mycket energi plötsligt och får massor med idéer och planer som sätts i verklighet nuGlad

Anterrabae
2011-10-24 14:18
#72

Går runt och småplockar.. Orkar inga stordåd, men däremot lite smådåd, som behöver göras.. Flört

Snart mat.. sen veganost, brödbak och mer plock..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-10-25 19:16
#73

Idag har jag besökt ett gym för första gången i mitt liv Glad Får se om jag kommer ur sängen imorrn Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
2011-10-25 19:51
#74

Jag är 20 år yngre än dig och inte ens hälften så hurtig - Du känner inte för att dela med dig lite av hurtigheten? Flört

Medarbetare på matlust

DesK
2011-10-25 20:03
#75

He he jo gärna! Skrattande Fast egentligen är jag ingen hurtbulle, Skäms men jag inser att om jag inte sätter lite fart nu så blir det aldrig Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-10-25 20:07
#76

Idag har jag njutit av finvädret och promenerat en timma. Sen hem till mustig höstgryta.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Aquelegia]
2011-10-25 20:36
#77

Vad mycket jag planerar numera! Det är jätteroligt att skriva upp vad man gör och vad som är rimligt att man bör hinna med varje dag! Plötsligt känner man sig inte lika lat och pressen att ständigt åstadkomma saker och komma vidare i livet minskarGlad

Sophey
2011-10-26 14:28
#78

Jag väntar på en hemlig present som min pojkvän bestallt till mig och som kommer imorgon, ingen aning om vad det är Skrikandes

Medarbetare på matlust

Anterrabae
2011-10-26 14:53
#79

#28) Åh, spännande!

Idag är jag hemma med sjuk dotter, Hon gick på dagis för tidigt  igår, och fick feber när hon kom hem. Hon är ganska ynklig.

Själv har jag tänkt att jag ska försöka inreda i matkällaren, och få ner lite andra växter och sånt i vinterförvaring. Plantera om l större krukor och ta upp växter och sånt. Men jag måste vänta lite, tills maken är hemma, för dottern är för ynklig för att ens lämnas kort-korta stunder (hon inne och jag på altanen) utan att bli ledsen.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
2011-10-27 15:56
#80

Det ramlade ner ett spel i brevladan Oskyldig

Medarbetare på matlust

dolfen
2011-10-27 17:08
#81

#80 - Förvånad Wow! Får ni så många försändelser att ni har en hel lada som brevlåda!?

FlörtSkrattande

Sophey
2011-10-27 17:40
#82

Japp Flört Nej men jag orkade inte klistra in ett å i texten Tungan ute

Medarbetare på matlust

DesK
2011-10-27 17:51
#83

He he tänk vad dessa små detaljer kan ställa till det! Skrattande Jag brukar försöka hinna med att fixa å ä ö och lite annat när jag hinner, men nu hann du Dolfen se ladan innan den blev en låda, så nu får den vara en lada Flört

Sophey kul med nytt spel! Glad Var det det som var pojkvännens överraskning?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Sophey
2011-10-27 18:57
#84

Jag tycker att det kan bli riktigt roligt ibland när man läser en del ord utan å ä ö, man kan ju få sig ett rejält skratt ibland.

Japp Dessan, det var pojkvännens överaskning, jag saknar ju mina djur så mycket så han köpte ett The Sims 3 djurliv till mig som substitut tills husdjuren kommer hit. Flört

Medarbetare på matlust

DesK
2011-10-27 19:05
#85

Ja visst blir det kul ibland! Skrattande

Vilken snäll pojkvän du har! Kyss

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
2011-10-27 19:08
#86

Jag minns att jag skrev en gång att jag skulle höra med grannarna fast utan ö då… Det blev lite fel Skäms

Medarbetare på matlust

DesK
2011-10-27 19:24
#87

Ha ha fniss fniss den var bra! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-10-28 10:34
#88

Vi har mysbesök i gråvädret - eld i kaminen och ljus på bordet.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2011-10-29 12:23
#89

Skynda mig med smörgåstårtbak! Stressigt värre när man kommer på att göra det samma dag! För att den ska hinna "sätta" sig ska jag pressa den lite under en hög med böcker. Så tokig jag är men det blir nog säkert bättre än om jag bara låter den vara!

Ha en fin lördag allesammans!

DesK
2011-10-29 13:05
#90

#89 Smart tips att lägga smörgåstårtan under press! Glad Ta gärna kort på smörgåstårtan också.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Sophey
2011-10-31 11:57
#91

Jag sitter här och mår lite halvt dåligt medans pojkvännen jobbar 12 timmar, jag utan telefon då min laddare har formodligen följt med i någons handväska… Rynkar på näsan

Förhoppningsvis får vi tag på laddaren annars får jag vara utan telefon tills på fredag.

Medarbetare på matlust

Anterrabae
2011-10-31 12:35
#92

nej, vad trist med laddaren! Och ensam under 12-timmars kan vara så segt. Vilka tider har han? När min man jobbar 12-timmars är det antingen 06-18 eller tvärt om. Om det är nattpasset sover han ju dessutom till 14-15 för att sticka hemifrån strax efter 17 Tungan ute

Själv tänkte jag att jag skulle försöka ett byte i hälsans tecken. Bytte morgonkaffet mot örtte, som i och för sig är gott. Men inte på morognen. Resultatet, kallt te i koppen, kaffe sug och seg hjärna. Skrikandes Vissa dagar går det jättebra att skippa kaffet på morgonen, men uppenbarligen inte idag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
2011-10-31 12:47
#93

Han jobbar mellan 06-18 fran mandag till fredag Cool

Medarbetare på matlust

Sophey
2011-10-31 12:51
#94

JA! Jag har hittat min laddare, det var pojkvannens lillasyster som hade tagit den. Jag har snart ingenting kvar langre, inga strumpor eller nagonting for dom har flyttat in till pojkvannens lillasyster!

Medarbetare på matlust

Anterrabae
2011-10-31 13:11
#95

Oj, det var ett långt pass, här är det inte mer än två tolvtimmars i rad följt av två åttatimmars.. sen några dagar ledigt innan han går på igen.

MEN VAD SKÖNT! Att du fick tag på den! trist dock att dina saker flytar ifrån dig.. Förvånad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
2011-10-31 13:20
#96

Nu har jag gjort en ny tråd denna börjar bli lite lång Glad

Medarbetare på matlust

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: