Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 5691 ggr
chinerunner
11/26/10, 9:34 PM

Hamburgerpress

Jag vill göra LCHF-burgare av fläskfärs.

Har någon av er testat denna?

PRESS

Annons:
DesK
11/26/10, 10:24 PM
#1

Nix men är det inte bara att pressa ut hamburgarna mellan handflatorna. Så brukar jag i alla fall göra med gott resltat.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
11/26/10, 11:03 PM
#2

Men är inte detta något man har på spisen när man steker?

Är det inte det förstår jag inte meningen med den.

chinerunner
11/26/10, 11:16 PM
#3

Fröken Hera: Pressad färs håller ihop. Sen skall dom bli tunna och jämna med.

DesK: När jag gör för hand blir det köttfärsbiffar som gryniga faller isär. (smular) Så jag tänkte att man kunde göra som köpes med denna för att sedan frysa in. Smörpapper emellan.

Har ingen testat?

Honestyisdead
11/26/10, 11:23 PM
#4

Jag har aldrig problem med att biffarna inte håller ihop. Däremot drar biffarna ihop sig och blir höga. Det är det jag vill slippa. Så om man kunde använda den på stekpannan och hålla tryck över vid stekningen hade den varit ngt för mig.Eftersom den är gjord i nonstick belagd aluminium trodde jag den var att steka i.

Pressar färsen gör jag i händerna.

chinerunner
11/26/10, 11:37 PM
#5

BLOGGLÄNK

Den verkar vara bra för de som likt mig inte får till burgare ordentligt. Läs kommentarerna.

Honestyisdead
11/26/10, 11:40 PM
#6

Ska fråga i affären om det går att steka i den också :)

Annons:
chinerunner
11/27/10, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag gick till Clas Ohlsson men fick veta att dom hade slut i hela landet.

Så jag gick vidare till en före detta Duka butik som nu var en annan kedja. Återkommer med vad den hette. Här fanns ett berg med hamburgepressar vid kassan. Både dubbla och enkla. Så jag köpte en enkel.

chinerunner
11/27/10, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag blandade ägg i smeten och det gjorde nog att det blev svårt att själpa ur pressformen. Nästa sats blir utan ägg.

chinerunner
11/27/10, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det blev i alla fall finare burgare än mina försök til handgjorda.

chinerunner
11/27/10, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Gott ble det med. Vitlökspeppar, chilipulver och Trocomare örtsalt kryddade jag smeten med. Sedan åt jag några med Crème _fraîche till.
_

DesK
11/27/10, 6:53 PM
#11

Nu blir jag sugen på dina burgare, finns det några kvar? Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

chinerunner
11/28/10, 8:32 PM
#12

DesK: Jag gjorde fler idag, så nog finns det så det räcker till dig med.

Jag använde inte ägg idag men då blev det ännu svårare att själpa ur formen. Lösningen är nog både ägg och olivolja i smeten så den glider ur *plopp*.

Det är i alla fall roligt att jag kan steka många burgare på en gång och dom är likadana i form och storlek allihop. Det är omväxlande till den fläskkarré jag äter varenda dag annars.

[Tassy]
11/29/10, 3:27 PM
#13

Hur går det Hera? Är väldigt nyfiken på om man kan steka i dessa också Glad

Annons:
Honestyisdead
11/29/10, 6:38 PM
#14

Min fråga är skickat till någon på rätt avdelning, så jag väntar svar från dom. Hoppas dom inte glömmer bort mig.

Mitralis
12/1/10, 2:33 PM
#15

Mycket intressant. Jag har letat runt lite efter hamburgerpressar för att ge till min pappa i julklapp, han har önskat en sådanGlad



[TrevorS]
12/1/10, 3:29 PM
#16

Vad kostade pressen? Jag hade en liknande tidigare, hade även en där man jäser hamburgarbrödet för att få den där "speciella" formen. Skrattande

chinerunner
12/2/10, 2:47 AM
#17

Sagaform hette denna och kostade 199:- (den dubbla 299:-).

Denna går det då inte att steka i för formen är av plast :)

Jag har nu testat att använda köttfärs och det fungerade mycket smidigare.

[TrevorS]
12/2/10, 10:12 AM
#18

#17, Det var inte så farligt, vart köpte du den?

Honestyisdead
12/2/10, 11:45 AM
#19

#13 Svaret har kommit. Man kan inte steka i formen från Claes Olson.

Upp till toppen
Annons: