Annons:
Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 387 ggr
Soligajag1
5/14/20, 3:14 PM

Majonnäs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Nu såg jag nåt som jag bara måste testa , Hemlagad Majonnäs, 😀 Här kommer receptet : Det ska bli kul !

HH 🙂

Annons:
Maria
5/14/20, 3:20 PM
#1

Det är sååå gott med majonnäs man gjort själv. Det går inte att jämföra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/14/20, 4:17 PM
#2

#1 När man gör den så ska man hälla oljan försiktigt och Vispa med den andra handen , Har i ett ägg i taget , salt , vinäger sen , Så gott ! 😀

HH 🙂

Soligajag1
5/14/20, 4:19 PM
#3

Glömde , Jag gör inte majonnäsen i matberedaren utan Vispar själv med elvispen .

HH 🙂

Sindri
5/14/20, 4:20 PM
#4

Och alla ingredienser bör helst ha samma temperatur när man sätter igång.
Vill man ha aioli tillsätter man pressad vitlök. Det håller sig länge. Min favorit är svart aioli, man blandar vitlök och svart vitlök. Mums!

Soligajag1
5/14/20, 4:21 PM
#5

# 4 Ok , ska tänka på det . Lägger till det på min lista ! 😀👌🏽🌺

HH 🙂

DesK
5/14/20, 4:48 PM
#6

Hemgjord majjo är så gott 😛Här finns en artikel om hur man gör majonnäs som JazzBass skrev för några år sedan 🙂

https://matlust.ifokus.se/articles/580de06d8e0e742ca000048b-hur-man-inte-ska-gora-majonnas?discussions-1

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Soligajag1
5/14/20, 5:42 PM
#7

# 6 Tackar så mycket ! Ska läsa det sen ,det va en lång artikel .

HH 🙂

DesK
5/14/20, 5:54 PM
#8

Det finns många bra tips där också 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

oh-la
5/15/20, 2:11 PM
#9

Åh! Så gott! Nu när hönsen lägger ägg så vi knappt vet vad vi ska göra blir det både majonnäs, hollandaise och bea. Färgen blir till på köpet helt fantastiskt gul av hemmaäggen.

Sindri
5/15/20, 3:08 PM
#10

#9 av: oh-la
Åh, lyllosar. Egna höns! Vi hade kycklingar en sommar, men det funkade inte med vinterviste till dem så de fick flytta ut på landet. Men egna ägg är en dröm.

Soligajag1
5/15/20, 3:33 PM
#11

# 9 Verkligen bara så goda med egna ägg , kommer ihåg när jag va liten och vi åkte till farmor på sommaren, vi gick Till lagården och fick hämta ägg på morgonen , lika mysigt varje gång , hönorna tjattrade på sina pinnar 😀😂 kommer jag sent glömma . Lyllo er som har hönor . Smaklig måltid !

HH 🙂

oh-la
5/15/20, 5:57 PM
#12

Ja, man känner sig verkligen rik varje gång man kommer ur hönshuset med fickorna fulla av ägg. Och dottern på tre blir aldrig mätt på att kika i redena efter skatter. Och sockerkakor och pannkakor blir så fina! Plus att man blir så lycklig när hönsen och kycklingsrna kommer springande och tigger mat eller följer en i trädgården. Men majonnäs var det 😁 mitt tips är att testa med citron istället för vinäger. Tycker den blir friskare och inte lika “stickig“ i smaken. Lite tryffelolja i är också underbart gott! Och testa gärna tricket med stavmixer. Jag gör oftast så numera och har ännu inte misslyckats 😁

Soligajag1
5/15/20, 6:16 PM
#13

# 12 Åhh , kul ! Tack så mycket för tipset till majonnäsen. Det ska jag komma ihåg . 😀

HH 🙂

Annons:
Maria
5/15/20, 7:19 PM
#14

Jag har alltid gjort med vanlig elvisp och det blir bra varje gång.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: