Annons:
Etikettmatprat
Läst 338 ggr
Tant Grön
2020-05-14 13:01

Dyrare mat nu

Så dyr viss mat har blivit. Antar att det är på grund av Coronan. Fick betala  över 60 kr för ett blomkålshuvud och nästan lika mycket för några apelsiner. Bäst att odla själv så mycket man kan i år.

Annons:
LBB
2020-05-14 13:15
#1

Maten har ett betydligt högre värde än vad vi betalar för den idag. Ser man hur de skördearbetare har det som förser oss med tomater, blomkål, sallad  året om, så blir man nästan mörkrädd.

Maria
2020-05-14 13:24
#2

Jag glömmer aldrig för ett par år sedan då ICA sålde vitkål för 1 krona kilot😲. Det var något extrapris såklart men jag stod där och funderade på hur någon överhuvudtaget vill jobba med odling.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tant Grön
2020-05-14 15:20
#3

Jag köpte svensk färskpotatis för några år sedan för 1 öre kilot. Det är väl driver affärerna har, kan inte tänka mig att odlarna får så lite.

DesK
2020-05-14 19:45
#4

Maten har blivit dyrare och jag tror att den kommer bli mycket dyrare framöver, inte bara till följd av covid19. De där riktigt låga priserna är förlustaffärer för butikerna, men de hoppas på att vi ska köpa mycket annat, när vi har lockats dit av de extremt låga priserna.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

LBB
2020-05-15 10:07
#5

Om det här fortsätter kan det bli så att man kan få tag i frukt och grönsaker till lågt pris…om man plockar själv. Eftersom det ser ut som om skördearbetarna får svårt att ta sig hit…om inte odlarna i stället plöjer upp och sår igen odlingarna.

Upp till toppen
Annons: