Annons:
Etiketterrådtips
Läst 353 ggr
91Marran
4/20/20, 2:21 PM

Müsli

Vilka värden bör man satsa på i en müsli? Fett? Kolhydrater? Fibrer? Protein? Tänkte blanda egen müsli. Blandar mat till mina djur uträknat via ett Excel ark. Tänkte att det kan jag ju använda till mig själv också. Då får jag i gram hur mycket jag ska blanda.

Mvh
Mig

Annons:
DesK
4/20/20, 8:15 PM
#1

Jag har gjort egen müsli många gånger genom åren, men aldrig kommit på tanken att räkna som du säger. Jag har blandat gryn, frön, nötter och kryddor och rostat lätt i ugnen. Sedan har jag tillsatt färsk frukt vid servering

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Namiko
4/21/20, 8:17 AM
#2

Eftersom du äter så mycket mer än bara müsli så är det inte alls lika viktigt att den är välbalanserad som det är för dina djur som har blandningen som basföda. Blanda en müsli som du tycker är god, ha nötter och frön i för näringens skull. Det tar du dig långt på. Du behöver verkligen inte göra det till en vetenskap och räkna gram.

Själv äter jag müsli till frukost som jag gör på havregryn, valnötter, sesamfrön, krossade linfrön och russin, sen äter jag det med växtdryck och bär. Ibland lägger jag till andra nötter och frön för att få lite variation och mer mineraler då dom är väldigt näringsrika.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Caeli
4/21/20, 9:29 AM
#3

Sockerhalten är viktig att hålla koll på tycker jag. I den hemmagjorda müslin är det oftast den torkade frukten som bidrar med sockret.

Upp till toppen
Annons: