Annons:
Etikettermjölmatgrynris
Läst 412 ggr
flocken
3/16/20, 6:38 PM

Istället för mandelmjöl

När jag läser recept så är det ofta mandelmjöl. Kan man ta vanligt mjöl ist? Diabetiker, allergisk mot nötter, mandel, apelsin

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Sindri
3/16/20, 6:45 PM
#1

Om du vill undvika gluten så går det med kokosnötmjöl, bovetemjöl, teffmjöl, havremjöl och ibland potatismjöl eller majsmjöl.

Pyttelite
3/16/20, 8:06 PM
#2

Vad är Teffmjöl för ngt?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
3/16/20, 8:53 PM
#3

Teff är ett sädesslag som är naturligt fritt från gluten.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

flocken
3/16/20, 9:00 PM
#4

Gluten är ingen fara. Blir bara så frustrerad över att det är nötter och mandel i nästan allt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sindri
3/16/20, 9:30 PM
#5

#4 av: flocken
Alla forskare är inte överens om det. Enligt en del (fler och fler blir övertygade) hör det till det som orsakar låggradiga inflammationer i kroppen som ger upphov till autoimmuna sjukdomar som kan ge bl a diabetes, allergier, psoriasis, astma, MS mm.

flocken
3/17/20, 5:18 AM
#6

Jag äter hellre mjöl än det jag är allergisk för. För mig ett enkelt val. Haft min diabetes diagnos i knappt 1 vecka. Jag lär mig men vill inte äta det jag inte tål.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Magi-cat
4/5/20, 11:41 AM
#7

Jag ersatte just mandelmjöl med glutenfri mjölmix i en kaka. Det blev bra. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: