Annons:
Etiketterrådtips
Läst 572 ggr
MonicaLagerquist
2019-12-27 08:59

Nyårsmat

Vad planerar ni att åta på nyår?

Själv velar jag hit och dit.

Vi ska handla idag så jag borde ju verkligen ta tag i det här innan vi åker in till stan.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
tlover
2019-12-27 09:27
#1

Matlåda (jobbar) Men till de på jobbet ska jag göra en kycklinggryta med toner av kaffe, potatis-vitlöksrätt, granatäpplesallad och kokt morot. Sedan till efterrätt en hemmagjord glass

l'm back

flocken
2019-12-27 09:30
#2

Förrätt : toast skagen Huvudrätt : gratäng med rödvinsmarinerad stek. Efterrätt : pannacotta. Troligen vanilj m hallonsås

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2019-12-27 10:01
#3

Vi är ensamma på nyår så maten är inte bestämd men på kvällen blir det ostron och skumpa.😛

Ostron är bland det bästa jag vet. Jag får smaka på lite skumpa för jag kan ju inte dricka alkohol men lite kan jag nog ta ändå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Garm
2019-12-27 13:23
#4

Helstekt kyckling i ugnen, med gräddsås och kokt potatis till sambon och ris till mig. Lite lättkokt broccoli till blir det nog också. Ingen förrätt eller efterrätt. Vi spar oss till lite snacks i form av chips och några kex med ost framåt senare på kvällen.

Cireea
2019-12-27 14:10
#5

Oxfilé, rödvinssås och potatisgratäng 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MonicaLagerquist
2019-12-27 15:41
#6

Jag vet fortfarande inte hur vi ska tillaga maten men avokado, sparris och oxfilé är inhandlat.🤔

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
oh-la
2019-12-28 08:39
#7

Funderar på någon skaldjurssoppa med brödsticks till förrätt. Sedan någon god köttbit med en fräsch sallad. Efterrätt väger väl mellan creme brulée eller någon chokladmousse. Blir bara jag, min man och barnen till nyår, och min man jobbar och är hemma först vid 19, och ska sedan upp och jobba igen på morgonen. Eventuellt kommer en vän förbi på kvällen, men det vet vi inte än. Inget är heller inköpt så vart vi slutar får vi se 😁

oh-la
2019-12-31 10:58
#8

Det blev inte som jag tänkt 😂 det enda som blev rätt var kött till huvudrätt. Menyn blir alltså: toast med pilgrimsmussla, pepparrot och löjrom till förrätt för oss vuxna. Toast med avokado, örtsalt och lite citron till stora dottern. ryggbiff med kryddsmör och bakpotatis till huvudrätt. Efterrätt blir hemmagjord glass med salt kolasås.

Cireea
2019-12-31 14:59
#9

Det blir en liten förrätt hos oss ikväll också, en toast med en räkröra och avokado. 
Oxfilé, rödvinssås och potatisgratäng står fortfarande på menyn. Sallad till det. 

Ingen direkt efterrätt är tilltänkt, kanske lite glass eller så.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MonicaLagerquist
2019-12-31 15:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Efterrätten klar. Fruktsallad med björnbär och yoghurt smaksatt med vaniljsocker.

Stolt ägare till fem La permer

oh-la
2019-12-31 17:02
#11

#10, åhhh, fruktsallad 😍 enkelt och så vansinnigt gott! Här börjar jag oroa mig för att nyårsafton blir ensammiddag med två trötta barn 😒 mannen ska sluta 18, men går in på operation strax fick jag veta. Inte första gången man har planer och så blir han tvungen att gå och operera…

tlover
2019-12-31 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Såhär blev min nyårsmiddag

l'm back

Upp till toppen
Annons: